וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוביני: המודל הכלכלי של אסיה קלוקל - המדינות צריכות להגדיל את הביקוש המקומי

סוכנויות הידיעות

7.5.2009 / 9:12

"חלק לא קטן ממדינות אסיה יהיה במיתון השנה, למעט סין והודו", אמר רוביני לבלומברג



המודל הכלכלי של אסיה, הבנוי בעיקר על יצוא, "הוא מודל קלוקל והמדינות באזור צריכות לעשות יותר כדי להגדיל את הביקוש המקומי", כך אמר הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק לבלומברג. רוביני היה מהבודדים שחזו את המשבר הפיננסי.



"אם מקבלי ההחלטות באסיה לא ימצאו דרכים לעודד את הצריכה הפרטית והביקוש המקומי, ההתאוששות הכלכלית של אסיה הולכת להיות - אפילו בטווח הבינוני - חלשה יחסית".



כלכלות אסיה מסתמכות על יצוא בשיעור כפול מאשר מדינות שאר העולם, כאשר 60% מכלל מוצריהן מגיעים לארה"ב, אירופה ויפאן. קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הודיעה אתמול כי היא צופה מיתון השנה במדינות דרום קוריאה, סינגפור, טייוואן, מלזיה ותאילנד.



"על אסיה למצוא מודל חדש לצמיחה", אמר רוביני בסינגפור, אליה הגיע להשתתף בכנס שעורך בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', והוסיף: "מציאת המודל החדש לוקחת יותר מידי זמן וזה יגרום להתאוששות של אסיה להתעכב".



על מדינות אסיה ליישם מדיניות של עידוד הצריכה המקומית, מכיוון שהמדינות המתפתחות לא צפויות לקלוט אליהן את התוצר העודף של אסיה - כך העריך הבנק האסיאתי לפיתוח ב-4 במאי. כדי להגדיל את הביקוש המקומי על הממשלות להשקיע כספים בחינוך ובריאות ולהגדיל את ההטבות הסוציאליות כדי לעודד צריכה פרטית, לפי הבנק.



היצוא ממדינות אסיה עלול לרשום ירידה של 10.3% השנה, לאחר שצמח ב-14.7% בשנת 2008, לפי הערכת הבנק האסיאתי.



"חלק לא קטן ממדינות אסיה צפוי להיות במיתון השנה, למעט סין והודו", אמר רוביני, והוסיף: "ההתאוששות באסיה צפויה בשנה הבאה, אבל אפילו אז אני יכול להעניק תחזית חלשה לכלכלות ארה"ב, אירופה ויפאן, וכל עוד אין התאוששות בכלכלות אלה, ההתאוששות באסיה צפויה להיות איטית".



מדינות אסיה הגיבו למשבר העולמי באמצעות הורדת ריביות והזרמת כספים באמצעות תוכניות תמריצים. ממשלות באסיה התחייבו להזרים למעלה מ-950 מיליארד דולר לכלכלות מדינותיהם. רוביני טען כי ייתכן שיהיה צורך בתוכניות תמריצים נוספות, בהתחשב בהתאוששות האיטית בארה"ב, אירופה ויפאן.



כלכלת ארה"ב צפויה להישאר חלשה, והקונצנזוס בקרב אנליסטים כי היא תרשום צמיחה ברבעונים השלישי והרביעי היא אופטימית מידי, לטענת רוביני. "אין ספק שקצב התכווצות התמ"ג מאט לעומת הצניחה בשני הרבעונים האחרונים, אבל אנחנו הולכים לראות צמיחה שלילית עד לסוף השנה והצמיחה בשנה הבאה תהיה חלשה", סיכם רוביני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully