וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרלינג מקטינה הפסדים לקראת תחילת ייצור: הפסידה ברבעון 3.4 מיליון שקל

יובל מעוז

7.5.2009 / 8:45

ההפסד התפעולי של החברה העוסקת בפיתוח מערכות אנטנה לתקשורת לוויינים הסתכם ב-6.5 מיליון שקל



סטרלינג ממשיכה להציג בדו"חותיה הפסד אך קטן מבעבר, לקראת תחילת ייצור של מוצריה להזמנות עליהן דיווחה ב-2008. הפסדיה של החברה, העוסקת בפיתוח ושיווק מערכות אנטנה לתקשורת לוויינים, הסתכמו ברבעון ב-3.4 מיליון שקל. החברה שדיווחה בעבר על הזמנות בהיקף נרחב למוצריה, לא רשמה הכנסות ברבעון.



ההפסד התפעולי של סטרלינג הסתכם ברבעון הראשון ב-6.5 מיליון שקל לעומת 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה בהפסד התפעולי נבעה לפי החברה מירידה בהוצאות המחקר ופיתוח, שנבע מקיטון בקבלני המשנה והיועצים ומחומרי המעבדה, בשל סיום שלב הפיתוח ומעבר לייצור.



הכנסות מימון של 3 מיליון שקל הובילו את החברה לקיטון בשורה התחתונה, בה הציגה החברה הפסד רבעוני של 3.4 מיליון שקל. הגידול בהכנסות מימון נבע מירידה במחיר אג"ח להמרה של החברה, הנמדדות לפי שווי הוגן. איגרות החוב של סטרלינג, הנסחרות כיום בתשואה של 38%, ירדו.



סטרלינג דיווחה על שתי עסקות ב-2008, הראשונה בהיקף של 60 מיליון דולר והשנייה עם חברה סינית. לפי הודעת החברה, החברה הסינית התחייבה לרכוש ממנה מערכות בהיקף של 9.4 מיליון דולר ב-2009.



סטרלינג עוסקת בפיתוח מערכות אנטנה לתקשורת באמצעות לוויינים. המערכת של החברה מאפשרת העברת נתונים מהירה לפלטפורמות ניידות, כמו מטוסים, רכבות וכלי רכב בטחוניים או מתחום ההצלה. מערכת האנטנה של החברה מיועדת להעביר מידע בפס רחב, דבר המאפשר שימוש ביישומים כמו אינטרנט, דואר אלקטרוני, טלפון וטלוויזיה.



לחברה גירעון בהון של 26.7 מיליון שקל לעומת 23.7 מיליון שקל בסוף 2008. הגידול נבע מההפסד הרבעוני. קופת המזומנים של סטרלינג ירדה בסוף הרבעון הראשון של 2009 ל-6.4 מיליון שקל לעומת 13 מיליון שקל בסוף 2008.



סטרלינג נמצאת בשליטת רפאל (36.4%), אלרון (31.6%) ואלביט מערכות (16.4%). החברה נמצאת בניהולו של המנכ"ל מיכה לורנס ויו"ר הדירקטוריון דן חלוץ. מתחילת השנה, עלתה מניית סטרלינג ב-45%. החברה, שלה אזהרת "עסק חי", נסחרת כיום לפי שווי של 15.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully