וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לקחי ההנפקה עם לידר: חברת החשמל יוצאת במכרז לחתמים

מאת שרון שפורר ואבי בר-אלי

7.5.2009 / 7:32

לידר גזרה בהנפקה האחרונה 3.7 מיליון שקל - חברת החשמל מגבילה את החתמים לעמלה של מאות אלפי שקלים



>> חברת חשמל פירסמה באחרונה מכרז לחתמים, ובו היא מבקשת לקבל הצעות לצורך התקשרות להנפקות בעתיד כשהחברה מגבילה את העמלה הבסיסית לחתם ל-15 אלף שקל עד 100 אלף שקל. בנוסף, היא מציעה עמלת הצלחה כפונקציה של הריבית שבה תסתיים ההנפקה; עמלה שעל פי ההערכות יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. אם כי חברת החשמל לא הגדירה במכרז את כל התנאים שעל פיהם היא תקבע.

קשה שלא לקשור את המכרז שעורכת החברה בימים אלו להנפקה האחרונה שביצעה בפברואר. החתם המוביל בהנפקה זו היה לידר שוקי הון. לידר שוקי הון לא קיבל עמלה מחברת החשמל, אך TheMarker חשף כי חברת החיתום בניהולו של דני ברק הפיצה את האיגרות למשקיעים המוסדיים במחיר הגבוה ב-75 אגורות לאיגרת מהמחיר שסוכם עם חברת החשמל - כך שהקופון שגזרה היה 3.7 מיליון שקל.



בעקבות הפרסום פרץ ויכוח חריף בדירקטוריון החברה, לאחר שכמה דירקטורים דרשו מהנהלת החברה הסברים באשר להליכי גיוס החוב של החברה, וכן את מינויו של מפקח חיצוני לגיוסי החוב של החברה.



ברשות החברות הממשלתיות טענו בתגובה לפרסום כי החברה מחויבת בעמידה בחוק חובת מכרזים. ואולם מקורות בחברת החשמל הכחישו אתמול כי המכרז שנערך כעת בין החתמים קשור לאירועי ההנפקה הקודמת, ומסרו כי גם אם נערך כעת מכרז, החברה תוכל להתקשר בעתיד גם עם חתמים אחרים שיעלו הצעות אטרקטיוויות.



עם זאת, במכרז שפירסמה כעת החברה, לא רק הוגבלה העמלה שלה יהיה זכאי החתם, אלא נוסף תנאי מגביל ולפיו לחתם שייבחר אסור לגבות כסף מכל מקור אחר. כלומר, ייאסר עליו לגבות כסף מהמוסדיים, כפי שעשתה לידר שוקי הון. "החברה לא תגבה כל עמלה ממשקיעים מוסדיים בגין השתתפות בהנפקה או בגין פעילות ההנפקה", נכתב בתנאי המכרז.



חברת החשמל נדרשת להחזרי חוב בסך 5.9 מיליארד שקל ב-2009, נוסף על מימון פעילות הפיתוח השוטפת. לאחר שגייסה השנה 500 מיליון דולר בהנפקת אג"ח בארה"ב ו-250 מיליון שקל בהלוואה מבנק דיסקונט, תידרש החברה לצאת ברבעון הרביעי של השנה לגיוס חוב נוסף.



דובר חברת החשמל סירב להתייחס לדברים ומסר כי החברה מצויה בהליך הנפקה, ולכן מנועה מלהתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully