וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: "למרות הנימה החיובית בשוקי המניות - אין להתעלם מגורמי הסיכון שקיימים באפיק המנייתי"

TheMarker

7.5.2009 / 13:05

האנליסטים ממליצים למשקיעים בעלי אורך נשימה לנצל את הרמות הנמוכות בשוק כדי להתחיל בבניית פוזיציה ארוכת טווח בעיקר דרך מדדי המניות, תוך הבנה כי בטווח הקצר ייתכן תיקון טכני לעליות של החודשיים האחרונים



"הסיכונים שרירים וקיימים. למרות הנימה החיובית בשוקי המניות הגלובליים, אין להתעלם מגורמי הסיכון הקיימים עדיין באפיק המנייתי", טוענים האנליסטים בבנק הפועלים. בבנק אומרים כי הנתונים במישור המאקרו-כלכלי המקומי עדיין שליליים, בהתחשב בנתוני שוק העבודה והצפי לצמיחה שלילית ב-2009. גם במישור המיקרו יש לזכור את הסיכונים הטמונים בשוק, נוכח הפסדי הענק שהציגו חברות רבות בדו"חות הרבעון הרביעי של 2008 והצפי כי חלקן הגדול יציג דו"חות פושרים גם בשנת 2009.



הצלחת תוכניות הממשל לחילוץ כלכלת ארה"ב מהמשבר עשויה להפיח רוח גבית חזקה בשווקים, טוענים בבנק הפועלים. האנליסטים ממליצים למשקיעים בעלי אורך נשימה, אשר מסוגלים לסבול את הסיכון הגבוה, לנצל את הרמות הנמוכות בשוק כדי להתחיל בבניית פוזיציה ארוכת טווח, בעיקר דרך מדדי המניות, תוך הבנה כי בטווח הקצר ייתכן תיקון טכני לעליות של החודשיים האחרונים.



שוקי המניות בעולם הפיחו רוח חיובית בשוק המניות המקומי בחודשים האחרונים. מחיריהן של מניות רבות התאוששו מרמות שפל של שנים, אם כי רובן המכריע עדיין נמוכים משמעותית ממחירי השיא שנרשמו ערב המשבר, מציינים האנליסטים. בנוסף, חלה ירידה ניכרת בתשואות לפדיון באג"ח הממשלתיות והקונצרניות, מה שמעלה את האטרקטיביות היחסית של המניות.



עונת הדו"חות לרבעון הראשון של 2009 צפויה ללוות את החודש הקרוב. בבנק הפועלים מעריכים כי התמונה הכללית שתעלה מהדו"חות צפויה להמשיך ולהיות שלילית בהשוואה לרבעון המקביל. למרות זאת, האנליסטים אומרים כי צפוי שיפור מסוים לעומת הרבעון הקודם, שהיה הרבעון הגרוע ביותר שחוו החברות הציבוריות מזה שנים.



האנליסטים טוענים כי מבין הענפים שצפויים להציג שיפור בתוצאותיהם אפשר למנות את ענפי התקשורת והפרמצבטיקה. מבין הענפים שצפויים להציג הרעה בתוצאות ניתן למנות את ענפי הכימיה והנדל"ן. מרבית הענפים האחרים צפויים להציג מגמה מעורבת בדו"חות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully