וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על התקציבים, רם בלינקוב: אני שלם עם התוכנית הכלכלית ומתייחס בהבנה למי שמכפיש אותה

טל לוי

7.5.2009 / 13:19

"אנשי אגף התקציבים עושים זאת לטובת המדינה כמיטב אמונתנו; מי שנוקט במונח 'סאדיזם' לא באמת מתכוון לזה"



"אני שלם עם התוכנית הכלכלית ומתייחס בהבנה למי שמכפיש אותה. אנשי אגף התקציבים שמופקדים על הכנת הצעדים עושים זאת לטובת המדינה כמיטב אמונתנו. מי שנוקט במונח "סאדיזם" לא באמת מתכוון לזה" - כך אמר הממונה על התקציבים במשרד האוצר, רם בלינקוב, בתדריך שקיים במשרד האוצר בעניין תקציב 2009-2010.



בלינקוב התייחס לגזירות הרבות המופיעות בחוק ההסדרים (כמו הטלת מיסים על סיגריות ודלק וגביית 50 שקלים עבור יום אשפוז) ואמר כי "לא הגזמנו. אני מציע לכולם לקרוא את התכנית ולראות שהיא מיועדת לקיים מדיניות מאוזנת והיא כוללת הפניית שמאבים לטיפול באבטלה ובאוכלוסיות חלשות".



"לאנשים נוח לקחת את הדוגמאות היותר קשות שהן אמנם לא נעימות אבל מידתיות. הוספנו כסף לקצבאות זיקנה וילדים ואנו מעוניינים להעלות את גיל הפרישה בצה"ל ל-57. מה רע בזה?", טען בלינקוב.



בלינקוב הדגיש שוב ושוב כי "חשוב להבין שהתקציב בשנה הבאה יגדל ולא יקטן ולמעשה לא מדובר בקיצוץ אלא יותר הקטנת הגידול בתקציב". בסך הכל, מעוניינים באוצר לקצץ 14 מיליארד שקל מתקציב 2009-2010.



בלינקוב התייחס גם להצעה להקפיא את השכר במגזר הציבורי: "אנחנו חושבים שכל הצדדים צריכים לשאת בחלקם במאמץ. לא הצענו לקצץ בשכר עובדי המגזר הציבורי אבל אנחנו מעוניינים להקפיא אותו". לדבריו, בימים אלה הוא מקיים דיונים ארוכים מול יו"ר ההסתדרות עופר עיני וכי הוא מאמין שהשניים ימצאו מכנה משותף.



בלינקוב נשאל מדוע אינו מכוון את הקיצוץ לאוכלוסייה העשירה יותר אלא דווקא למעמד הביניים ואמר כי "התכנית אינה מיועדת לפגוע באוכלוסיה מסיימת אלא כדי לסדר את הכלכלה בצורה טובה יותר. יש העלאות מס שנוגעות לעשירים כמו מס על דלק, סיגריות ואלכוהול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully