וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: בגלל התשואות הנמוכות מאוד באפיק הצמוד - האפיק השקלי עדיף

TheMarker

7.5.2009 / 14:02

בבנק הפועלים סבורים שיש להגדיל את מרכיב הנזילות, השקעות שקליות קצרות, בתיק ההשקעות



בבנק הפועלים סבורים כי על רקע התשואות הנמוכות מאוד באפיק הצמוד, שנעות בין תשואה של 1.2%- לתקופה של שנה לבין 1.54% לתקופה של חמש שנים, וציפיות האינפלציה הגבוהות הנגזרות מהשוק, האפיק השקלי עדיף עתה על פני הצמוד.



האנליסטים בבנק הפועלים מציינים כי בשבועות האחרונים עלתה קרנו של האפיק הצמוד על פני האפיק השקלי, על רקע מדד חודש מארס שהפתיע ועלה ב-0.5% לעומת תחזיות של 0.1%, התחזית למדד גבוה בחודש אפריל (1% על פי ההערכות בבנק הפועלים), התחזקות הדולר מתחילת השנה וכן החשש מפני התפרצות אינפלציה בעולם בשל המדיניות המוניטרית המרחיבה והגירעונות הגבוהים בתקציב.



בשוק האג"ח הממשלתיות פועלים שני וקטורים מנוגדים, אשר מובילים לתנודתיות רבה במסחר, טוענים האנליטסים בבנק הפועלים. "מחד גיסא, רכישות אג"ח ממשלתיות על ידי בנק ישראל תומכות ברמת התשואות הנוכחיות, ומאידך גיסא, החשש מהיקף הגירעון, שעשוי להגיע לכדי 6% מהתוצר ויותר, מגביר את רמת הסיכון וההסתברות כי במוקדם או במאוחר התשואות יעלו", לפי האנליסטים.



בבנק מעריכים כי תנודתיות זו תוסיף לאפיין את המסחר באפיק זה גם בתקופה הקרובה, וסבורים שיש להגדיל את מרכיב הנזילות (השקעות שקליות קצרות) בתיק ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully