וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: ירידה בנפח המסחר במט"ח בחודש אפריל בכ-16 מיליארד דולר לעומת מארס

יובל מעוז

7.5.2009 / 14:15

הירידה נבעה מירידה של ארבעה ימי מסחר אך גם לירידה ניכרת בהיקף העסקאות של ישראלים במט"ח



נפח המסחר בשוק המט"ח המקומי ירד באפריל ל-60 מיליארד דולר, לעומת כ-76 מיליארד דולר במארס - ירידה של 16 מיליארד דולר. הירידה מיוחסת למספר קטן יותר של ימי מסחר, אך גם לירידה ניכרת בהיקף העסקות של תושבי ישראל ועלייה מתונה בהיקף העסקות היומי הממוצע של תושבי חוץ ביחס לחודש הקודם. כך עולה מסקירת שוק מטבע החוץ בחודש אפריל 2009 של בנק ישראל.



בחודש אפריל נחלשה במעט מגמת הפיחות של השקל מול הדולר ומול האירו, שהחלה בתחילת השנה. השקל יוסף מול הדולר באפריל ב-0.6% במקביל למגמת היחלשות הדולר מול רוב המטבעות העיקריים בעולם, להוציא היורו והיין מולם רשם הדולר שינויים קטנים במהלך החודש. מול היורו יוסף השקל באפריל בשיעור של 0.9%.



נפח המסחר בשוק המט"ח המקומי ב-17 ימי המסחר של חודש אפריל הסתכם בכ-60 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-76 מיליארד דולר בחודש מארס 2009, שכלל 21 ימי מסחר. כ-27 מיליארד דולר מסך המסחר היה בעסקות המרה משקל למט"ח ולהיפך, וכ-25.5 מיליארד דולר בעסקות החלף מש"ח למט"ח ולהיפך. חלקם היחסי של תושבי חוץ בנפח המסחר בחודש אפריל 2009 עמד על 51% בהשוואה לכ-45% בחודש מארס.



בחודש אפריל נותרה תנודתיות שער החליפין של השקל ברמה דומה לחודש מארס - דבר המשתקף בסטיית התקן של השער. חודש אפריל 2009 התאפיין, בהשוואה למארס 2009, בירידה ניכרת בהיקף העסקות של תושבי ישראל, הן בהיקף הכולל, והן בממוצע היומי של העסקות - כ-1.7 מיליארד דולר באפריל בהשוואה לכ-2 מיליארד דולר במארס. היקף פעילותם היומי הממוצע של תושבי חוץ לעומת זאת גדל במקצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully