וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריסון: "דרישת בנק ישראל לא מוצדקת"

טל לוי

7.5.2009 / 14:43

אריסון: בחירתו של קינן לתפקיד המנכ"ל היא לתפארת הבנק ומדינת ישראל. בנק ישראל: מצרים על ההחלטה לקיים דיון ציבורי, נמשיך במהלך

"התמודדתי בחודש האחרון עם נחשול הדרישה שבאה מבנק ישראל להחליף את יושב ראש הבנק, דני דנקנר. אני באמת ובתמים רוחשת כבוד רב לבנק ישראל ולתפקידו. יחד עם הכבוד הרב שאני רוחשת לבנק המרכזי, אינני יכולה להסכים עם דרישה זו". כך אומרת היום שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, לפני כניסתה לישיבת הדירקטוריון.

"איך אני יכולה להסכים עם דרישה כזו, שנראית לי לגמרי לא מוצדקת, לגמרי לא מובנת ובוודאי כאשר בנק ישראל מעלה דרישה כל כך חריגה ודרמטית מבלי להסביר לי אותה ברצינות המתחייבת מתוקף תפקידו של הרגולטור והחוק? בתחילה קיבלתי את התחושה שהדרישה מגובה היטב ועוד מעט יציגו בפניי את העובדות המרעישות שעל בסיסן יהיה ברור שאין מנוס מהדרישה. להפתעתי זה לא קרה בשום שלב, עד רגע זה ממש", הוסיפה אריסון.

אריסון אמרה כי "יש לי אמון מלא ובלתי מסויג ביושב ראש דירקטוריון הבנק, דני דנקנר. הוא קיבל את המושכות בתקופה קשה ומורכבת, והתמודד איתה בכישרון רב וביכולת בלתי רגילה. הוא מנהיג את הבנק ואת הדירקטוריון באופן מרשים, ישיר, ביד רמה וביושר. בסופו של דבר ואחרי כל הלבטים וכל העצות, בדבר אחד אני משוכנעת: אני לא אעשה שקר בנפשי. אני לא אעשה דבר שאיני מאמינה בו רק כדי לרצות דרישה שנראית לי, ולא רק לי, בלתי מוצדקת בעליל. אני יודעת שיהיה מי שיאמר לי ויש כאלה לא מעטים שיאמרו 'גם אם את צודקת, תהיי חכמה, אי אפשר להלחם בפיקוח'. אני מצטערת, זו לא דרכי. דרכי היא דרך של ערכים, יושרה ואמת ואני עם דרכי שלמה לחלוטין".

עוד אמרה אריסון, כי היא מכירה את ציון קינן עוד מהתקופה בה שימשה כדירקטורית בבנק הפועלים וכי היא חושבת שבחירתו היא "לתפארת הבנק ולתפארת מדינת ישראל". אריסון הוסיפה: "הוא גדל בבנק וטיפס בכל התפקידים מלמטה עד למעלה. מינוי כזה, במיוחד בזמן כזה של טלטלה כלכלית בארץ, משדר יציבות, המשכיות, מנהיגות ומקצועיות. אני משוכנעת שמר קינן יבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר, והוא ראוי מאד לקבל את ההזדמנות להוביל את הבנק בתקופה מאתגרת זו".

דובר בנק ישראל, יוסי סעדון, מסר: "אנו מצרים על דבריה של בעלת השליטה בבנק הפועלים ועל בחירתה לקיים דיון תקשורתי במקום להתנהל ישירות מול בנק ישראל. אנו דוחים בתוקף את טענותיה של בעלת השליטה ומתחייבים להמשיך ולפעול בהתאם לסמכות ולאחריות המוטלת עלינו".

אנשי הפיקוח על הבנקים הגיעו אמש לבניין ההנהלה הראשית של בנק הפועלים ברחוב יהודה הלוי שבתל אביב וביקשו לקבל לידם פרוטוקולים והתכתבויות הקשורים ליו"ר דירקטוריון הבנק, דני דנקנר ולהתנהלות 2 הדירקטורים שמונו מטעם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון.

החוקרים ממשרד המפקח ביקשו לקבל במיוחד מסמכים שקשורים לפעילותו של יו"ר הדירקטוריון, לא רק מהישיבה האחרונה אלא גם בישיבות בהן השתתף בשנה האחרונה.

גורם המקורב לבדיקה העריך הבוקר כי הצעד נעשה במסגרת הכנות של בנק ישראל לפעול באופן נמרץ כנגד יו"ר הדירקטוריון, דני דנקנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully