וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין בן אליעזר: התקציב אינו מעשי, חסר אחריות ומשקף בלבול ואטימות חברתית

אורה קורן

7.5.2009 / 14:45

פואד: "אני מקווה, שבסיכומו של עניין משרד האוצר ימצא דרך ללעסקת חבילה במשק עם ההסתדרות והמעסיקים"



"התקציב, כפי שגובש כרגע, אינו מעשי ולדעתי גם חסר אחריות". כך אמר היום שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר בכנס רשות ההגבלים העסקיים, שנערך במלון דנירל בהרצליה. "מי שבוחן את התקציב רואה, שמדובר בבלבול, חוסר הבנה כלכלית, אטימות חברתית, פגיעה בחינוך ובתעסוקה שלא לדבר על בטחון המדינה והאתגרים העומדים לפנינו. כשלאנשים אין מה לאכול, אי אפשר לפגוע גם בחצי פרוסת הלחם שנותרה להם". לדבריו, בתקופה זו נדרשת הרחבה פיסקלית וניתן גם לחרוג מיעד הגרעון בתקציב.



בן אליעזר הוסיף, כי היעד הראשון מולו נדרש כל משרד התמ"ת לעבוד הוא "צמצום שטפון האבטלה". לדבריו, עיקר המאמץ מושקע בפריפריה, אולם במשרדו נמצאות תוכניות של 207 חברות, שמעוניינות בסיוע ממשלתי להרחבת פעילותן במרכז הארץ. "מדובר בהשקעה של שלושה מיליארד שקל שיכולים להביא לתוספת של 30 אלף עובדים".



דגש מיוחד ישים משרד התמ"ת לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, המהווים 96% מכלל העסקים במשק ונחשבים למעסיקים הגדולים ביותר.



"אני מקווה, שבסיכומו של עניין משרד האוצר ימצא דרך להגיע לעסקת חבילה במשק עם ההסתדרות והמעסיקים, ונמצא עצמנו מול תקציב מדינה אחר, שנוכל ללכת איתו לפחות לשנתיים הקרובות ולהתמודד עם האתגרים", הוסיף.



בן אליעזר ציין, כי מדינת ישראל נפגעה פחות ממדינות אחרות מהמשבר העולמי הודות לכמה סיבות בהן מדיניות פיסקלית ומוניטרית מרוסנות ומערכת רגולטורית ברורה ויציבה. "בתקופת גאות בשווקים, ממנה נהנינו מ-2003 עד ראשית המשבר, אף אחד לא חלק על חשיבות התחרות ותרומתה למשק. לצערי על רקע המשבר העולמי עולות קריאות לזנוח את התחרות לטובת אינטרסים אחרים", אמר בן אליעזר. "אני בהחלט סבור, שיש לנקוט חשיבה יצירתית במשבר, אך לא לזנוח את כל העקרונות עליהם בנינו את המשק הישראלי בעשרות השנים האחרונות. שווקים בעולם מתנהגים במחזוריות והתחרות היא אחד ממנועי הצמיחה החשובים של המשק הישראלי, והיא ללא ספק נדרשת גם כאשר שווקים מנסים לצאת מהמשבר. תחרות בישראל תאפשר לחברות להתחרות בצורה יעילה ביותר בחו"ל. לכן, אנחנו צריכים לשמר את שני עברי המתרס - את הצרכנים וההגנה עליהם מעבירות הגבלים ואת חוסנו של המשק בטווח קצר, בינוני וארוך", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully