וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית הנמוכה בהיסטוריה של היורו: הבנק המרכזי של אירופה הוריד את הריבית ל-1%

הדר תדמור

7.5.2009 / 14:53

מאוחר יותר היום יכנס טרישה, מסיבת עיתונאים בה הוא עשוי להכריז על אמצעים נוספים להתמודדות עם ההאטה הכלכלית



הבנק המרכזי של אירופה הוריד את שיעור הריבית היום ב-0.25% ל-1%, שיעור הריבית הנמוך ביותר מאז הצגתו של מטבע היורו ב-1999. מאוחר יותר היום יכנס נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, מסיבת עיתונאים בה הוא עשוי להכריז על אמצעים נוספים להתמודדות עם ההאטה הכלכלית, ביניהם הרחבה מוניטרית כמותית.



הבנק המרכזי של אירופה נמצא תחת לחץ לעשות יותר כדי לעודד את האשראי והצמיחה הכלכלית בגוש היורו. לפי ההערכות ברבעון הראשון רשם התמ"ג של גוש היורו נסיגה של 2.5%. הנציבות האירופית העריכה כי הכלכלה האירופית נמצאת בעיצומו של המיתון העמוק ביותר מאז ימי מלחמת העולם השנייה, והתאוששות כלכלית לא תחל לפחות עד לשנה הבאה.



הנציבות האירופית הודיעה שלשום כי היא צופה שהמיתון ברחבי אירופה יהיה חמור כפליים מהתחזיות הקודמות, וכי למעלה מ-11% מהמועסקים במדינות גוש היורו יצטרפו למעגל האבטלה.



בנציבות הודו כי ישנם מספר סימנים מעודדים במהלך השבועות האחרונים, אך צפו כי כלכלת 16 המדינות החולקות את מטבע היורו תרשום נסיגה של 4% השנה ועוד 0.1% ב-2010. לפני שלושה חודשים בלבד חזתה הנציבות האירופית כי כלכלת גוש היורו תרשום נסיגה של 1.9% השנה ו-0.4% ב-2010.



התמ"ג של 16 המדינות החולקות את מטבע היורו נסוג בשיעור שיא של 1.6% ברבעון הרביעי של 2008 לעומת הרבעון השלישי, כך דיווחה הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה באירופה, לפי נתונים מתוקנים. הערכות קודמות דיווחו על נסיגה של 1.5% בתמ"ג של גוש היורו.



הבנק המרכזי של בריטניה (BOE) הותיר היום את שיעור הריבית על 0.5%, רמת שפל במדינה, והודיע כי ירחיב את תוכנית רכישת הנכסים ל-125 מיליארד ליש"ט (189.5 מיליארד דולר). החלטת הריבית היתה צפויה על ידי הכלכלנים בבריטניה, לאחר שהבנק ביצע סדרה של הורדות ריבית אגרסיוויות מאוקטובר, מרמה של 5%. ההודעה על הרחבת תוכנית רכישת הנכסים לא היתה צפויה על ידי כלכלנים בבריטניה.



הבנק המרכזי של בריטניה ירחיב את תוכנית ההרחבה המוניטרית הכמותית, במסגרתה ידפיס כסף כדי לרכוש נכסים, מ-75 מיליארד ליש"ט. מטרת התוכנית להגדיל את היצע הכסף ולהימנע מדפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully