וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדיה הרבעוניים של ג'נרל מוטורס התרחבו ב-82% - אך הכו את תחזיות אנליסטים

רונית דומקה

7.5.2009 / 14:56

GM, שמנסה להימנע מפשיטת רגל, צמצמה את היקף הייצור שלה ב-40% ברבעון הראשון



יצרנית הרכב האמריקאית ג’נרל מוטורס (GM) דיווחה היום כי הפסדיה ברבעון הראשון של 2009 הסתכמו בכ-6 מיליארד דולר - עלייה של 82% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



"תוצאות הרבעון הראשון של 2009 מדגישות את החשיבות שבביצועה של תוכנית החזרה לרווחיות של החברה", אמר פריץ הנדרסון, נשיא ומנכ"ל GM. התוכנית, לדברי הנדרסון, "מתמקדת בטיפול בלקוחותינו מדי יום, בהעצמתם של ארבעת מותגי הליבה שלנו, והשקעה במוצרים חדשים ובטכנולוגיה משופרת, ובו בזמן גם האצת הפעולות להנמכת ההוצאות המבניות, כדי לחזור לרווחיות".



ההפסד הרבעוני הנקי של GM הסתכם ב-6 מיליארד דולר, כולל הכנסות חד פעמיות, בהשוואה להפסד של 3.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההפסד, של 9.66 דולר למניה, היה נמוך מתחזיות אנליסטים בבלומברג, שצפו הפסד של 10.97 דולר למניה.



הכנסותיה של GM ברבעון הראשון עמדו על 22.4 מיליארד דולר, ירידה של 47% מההכנסות ברבעון הראשון של 2008, אז הכניסה החברה סכום של 42.4 מיליארד דולר. את הירידה בהכנסות מייחסת החברה לירידה של 40% בהיקף הייצור שלה ברבעון.



GM, אשר מנסה בימים אלה להפחית את חובותיה ולהימנע מפשיטת רגל עד תאריך היעד של ה-1 ביוני, אשר הציב הממשל, קיבלה עד כה סיוע ממשלתי בסך 15.4 מיליארד דולר. במסגרת תנאי ההלוואות שהעניק הממשל לחברה, על GM להפחית לפחות שני שליש מחובותיה למחזיקי האג"ח ולהפחית את העברות הכספים השנתיות שלה לקרן הביטוח הרפואי של גמלאי החברה VEBA ל-10.2 מיליארד דולר, לעומת 20.4 מיליארד דולר כיום.



במסגרת הניסיונות לקצץ עלויות, הודיעה GM בחודש שעבר על צמצום היקף ייצור המכוניות בשני הרבעונים הבאים ב-190 אלף כלי רכב, בנוסף לקיצוצן של 1,600 משרות באפריל, כחלק מתוכניתה של החברה לקצץ עשרת אלפים משרות בארה"ב, או 14% מכוח העבודה שלה, עד סוף השנה. עד סוף 2009 מתכננת GM לקצץ 37 אלף משרות ברחבי העולם.



הנדרסון אמר השבוע כי הוא עדיין מעוניין להימנע מהגעתה של החברה בת ה-100 להליך של פשיטת רגל. צעד כזה עלול לקרות, לדבריו, שכן בעלי האג"ח בחברה מתנגדים לתוכנית עליה הורה ממשל אובמה, להמרת חוב של 27 מיליארד דולר במניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully