וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלידר שוקי הון מורידים את ההמלצה לנייס ל"תשואת שוק"; "עצם העובדה שהחברה אינה מוסרת טווחים מעידה על הבעיה בראות קדימה"

נועה פרייס

7.5.2009 / 15:08

האנליסטים בלידר מאמינים שיהיו הזדמנויות נוחות יותר בתקופה הקרובה להיכנס מחדש לפוזיציה במניה; בכלל פיננסים אומרים כי הדו"ח שהחברה פרסמה בינוני והחשש הוא מהעתיד לבוא



תוצאות הרבעון הראשון של נייס מאכזבות בשורה העליונה, אך מדגישות את שליטת ההנהלה בהוצאות (כולל "עזרה" של שער הדולר) ואת יכולת ייצור המזומנים, כך אומרים היום בלידר שוקי הון בתגובה לפרסום דו"חות החברה לרבעון הראשון של השנה. בלידר שוקי הון הורידו היום את ההמלצה למניית החברה ל"תשואת שוק". "כמו הרבה חברות טכנולוגיה שפרסמו דו"חות בשבועות האחרונים, הבעיה היא ההנחיות לרבעון הבא", טוען ערן יעקובי, מלידר שוקי הון.



הנחיות החברה לרבעון השני הן לתוצאות דומות לרבעון הראשון וכאן האכזבה הגדולה, טוענים האנליסטים. "ציפינו לטווח הנחיות של 160-150 מיליון דולר בשורה העליונה ו-37 עד 43 סנט ברווח למניה. עצם העובדה שהחברה אינה מוסרת טווחים, מעידה אולי יותר מהכל על הבעיה בראות קדימה", דברי יעקובי.



בלידר עדיין מאמינים שהחברה תצא חזקה יותר בתחומה מהמשבר הנוכחי. "אנו חושבים שהכסף בקופה, הפתרונות המובילים, אקטימייז והתחום הביטחוני ומעל לכל ההנהלה, יסייעו לחברה לקחת נתחי שוק במהלך המשבר", מציין יעקובי. האנליסטים אומרים כי "כאשר מחיר הסגירה אתמול של המניה רחוק בכ-16% בלבד ממחיר היעד, והראות קדימה כנראה מאד נחלשה לעומת הרבעונים האחרונים, אנו מעדיפים כרגע להוריד את ההמלצה". האנליסטים מאמינים שיהיו הזדמנויות נוחות יותר בתקופה הקרובה להיכנס מחדש לפוזיציה במניה.



גם בכלל פיננסים מגיבים היום לדו"ח שפרסמה החברה ואומרים כי נייס פרסמה דו"ח בינוני ומטה לרבעון הראשון של 2009, והחשש הוא מהעתיד לבוא. החברה הציגה תוצאות חלשות בנתוני ההכנסות שירדו בשיעור של 5.1%, והרווח הנקי למניה שירד ב-3% בעקבות סביבת הפעילות העולמית.



בצד החיובי, האנליסטים מציינים את המרווח התפעולי שממשיך להראות שיפור. למרות ההכנסות הנמוכות יותר מול הרבעון המקביל אשתקד, ניתן לראות גידול לשיעור של 16.8% מול 15.9% דרך קיצוץ בהוצאות התפעוליות, ולמרות שמהרווח הגולמי קטן לשיעור של 63.2% מול 64.9%, ברבעון המקביל אשתקד, מציין צחי אברהם, אנליסט בכלל פיננסים.



תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת עמד על 32 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת 46 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והוא תואם את הערכות החברה לגבי גידול בתזרים מפעילות שוטפת בשנת 2009. אברהם טוען כי החברה צפויה להמשיך ולצבור מזומן עד שנראה רכישה משמעותית, לאור העדר מדיניות של חלוקת דיבידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully