וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת גרמניה תעניק סיוע נוסף של 10 מיליארד יורו לקומרצבנק

סוכנויות הידיעות

7.5.2009 / 15:10

הנציבות האירופית הודיעה כי תאשר את הסיוע, המתווסף ל-8.2 מיליארד יורו שכבר ניתנו לבנק ע"י הממשלה



הנציבות האירופית הודיעה היום כי אישרה לממשלת גרמניה להעניק סיוע נוסף של 10 מיליארד יורו (13.3 מיליארד דולר) לקומרצבנק, הבנק השני בגודלו בגרמניה. זהו הסיוע השני שמוענק לקומרצבנק, לאחר שבדצמבר הזרימה לו הממשלה 8.2 מיליארד יורו.



בתמורה לסיוע, ייאלץ הבנק לעמוד בתנאים שמציבה בפניו הממשלה, המעוניינת לשלוט בהשקעות בהן יעסוק בעתיד. כמו כן יהיה עליו למכור 45% מתיק ההשקעות שלו, על פי דרישתה.



עוד אמרה הנציבות האירופית כי עליה לחקור את ממשלת גרמניה בנוגע למענק של 35 מיליארד יורו שניתן לחברת המשכנתאות היפו ריל אסטייט, אשר ברצונה להאריך את תוקפו מעבר לששת החודשים שנקבעו מראש. לדברי הנציבות, החקירה היא רק בדיקה שגרתית, שנועדה לברר האם הסיוע הממשלתי עומד בקו אחד עם חוקי האיחוד האירופי, האוסרים על תמיכה מתמשכת של הממשלה בחברות שלא מסוגלות לשרוד ללא עזרה.



היפו, שהפסידה ב-2008 5.46 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) היא הקורבן הבולט ביותר של המשבר הכלכלי בגרמניה. החברה פנתה בסוף השנה שעברה לממשל בבקשת עזרה לאחר שחטיבה שלה, המתמחה בהלוואה לשלטונות ותלויה בשוקי הכסף למימון, לא הצליחה לממן את פעילותה לטווח הקצר, בגין מחנק האשראי.



בחודש אוקטובר התחילה ממשלת גרמניה ליישם תוכנית חילוץ למגזר הפיננסי בשווי 500 מיליארד יורו. חברות פיננסים ברחבי העולם נאלצו לבקש סיוע ממשלתי לאחר התמוטטותו של בנק ליהמן ברדרס בספטמבר האחרון, אשר הביאה לקיפאון בשוק האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully