וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל בקשת קשת: יוטיוב הסירה קליפ המתעד את מחאת איגוד היוצרים שמצאה ביטוי בטיפוס על גג אולפן 24

אופיר בר-זהר

7.5.2009 / 15:48

איגודי היוצרים: "אם לא מדובר בטעות הרי שזהו ניסיון להשתיק את מחאת היוצרים בטיעוני סרק"



אתר יוטיוב הסיר קליפ המתעד את היוצרים מטפסים על גג האולפן השקוף של ערוץ 24 - כך נודע ל-TheMarker. כאשר לוחצים על הלינק אשר הוביל עד עתה לקליפ זה ביוטיוב מופיעה הודעה המבשרת כי הסרטון הוסר בעקבות בקשת קשת בטענה לפגיעה בזכויות יוצרים.



כאשר אתר יוטיוב מקבל טענה כי חומר שהעלו גולשים מהווה פגיעה בזכויות יוצרים הוא נוהג להוריד את הסרטון מהאוויר באופן אוטומטי, כאשר למי שהעלה את הסרטון נשמרת זכות הערעור. גורמים בקשת הסבירו כי קליפים שפוגעים בזכויות היוצרים של הזכיינית אכן מורדים מאתר יוטיוב ואמרו כי יש לבדוק מה אירע במקרה ספציפי זה וכי אולי מדובר בטעות שנעשתה בתום לב.



כידוע, בחודשים האחרונים מנהלים כמה אלפי עובדים בתעשיית הטלוויזיה החברים בארגוני העובדים המקצועיים מאבק נגד הזכייניות וגורמי הרגולציה. היוצרים מוחים על פגיעה ביצירה הישראלית בשל אי הפניית משאבים ליצירה המקורית ואי עמידה של הזכייניות בתנאי המכרז.



עורך דינם של איגודי היוצרים אמיר רוזנברג מסר בתגובה כי "אם לא מדובר בטעות הרי שזהו ניסיון להשתיק את מחאת היוצרים בטיעוני סרק. בסרטון האמור אין שום פגיעה בזכויות יוצרים - הוא צולם במקום ציבורי ומיד כשנקבל לידינו את תלונת קשת אנחנו נטפל בעניין באופן מעשי".



ממאקו נמסר בתגובה כי: "אנו שומרים לעצמנו את הזכות להוריד קטעים עליהם יש לקשת זכויות יוצרים והדבר נעשה על בסיס יומיומי. לגבי המקרה הספציפי העניין בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully