וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: האג"ח של ממשלת ארה"ב אינן מהוות אפיק מעניין להשקעה, ועלולות להניב הפסדי הון נוספים

TheMarker

7.5.2009 / 16:20

בבנק הפועלים אומרים כי השקעה באג"ח קונצרניות בדירוגים גבוהים, בענפים כגון צריכה, אנרגיה, בריאות ותשתיות וכן באג"ח קונצרניות בריבית משתנה, מהוות אלטרנטיבת השקעה ראויה



האנליסטים בבנק הפועלים טוענים כי האג"ח של ממשלת ארה"ב אינן מהוות אפיק מעניין להשקעה, ועלולות להניב הפסדי הון נוספים, על רקע היקפן העצום של הנפקות הממשלה וירידה ברמת החששות בשוק. "השקעה באג"ח קונצרניות בדירוגים גבוהים (טווח של עד 5 שנים), בענפים כגון צריכה
(Coca Cola, Pepsico); אנרגיה (Shell, BP); בריאות (Roche) ותשתיות (E.On), ובאג"ח קונצרניות בריבית משתנה (כדוגמת GE), המעניקות תוספת תשואה ביחס לאג"ח מקבילה בריבית קבועה, מהוות, להערכתנו, אלטרנטיבת השקעה ראויה", אומרים בבנק.



המאמצים של קובעי המדיניות הכלכלית ברחבי העולם בחודשים האחרונים לחילוץ שוק האשראי הגלובלי מקיפאון, המשיכו להעניק משענת יציבה לשווקים הפיננסיים, מציינים האנליסטים. בהתאם, הצטמצם ה- Ted Spread (הפער בין ריבית הליבור לבין תשואת אג"ח ממשלתית לשלושה חודשים), לרמה הנמוכה מ-0.9% לעומת 4.63% בשיאו.



גם אינדיקטורים פיננסיים אחרים, כמו התכווצות מרווחי התשואה באג"ח פיננסיות, התכווצות המרווחים ב-CDS, התכווצות מרווחי האג"ח הקונצרניות וה-EMBI (הפער בין אג"ח ממשלתיות בארה"ב לאג"ח שווקים מתעוררים) ששב לרמה של כ-5.5% - משקפים שינוי סנטימנט וסימני הפשרה בשוקי ההון ומעודדים הנפקות בעלויות גיוס נמוכות משמעותית מבחודשים קודמים, לפי האנליסטים.



עוד אומרים בבנק, כי בהתאם לכך נמשך "ברז ההנפקות" בשוק האג"ח הקונצרני Investment Grade ו-High Yield כאחד, שמוסיף לשדר אותות חיוביים באמצעות ספיגה קלה יחסית של היצע החוב בשבועות האחרונים ומצביע על שינוי מסוים בתמהיל האחזקה של משקיעים התרים בהדרגה אחר נכסים בעלי תשואה גבוהה יותר, גם במחיר של עלייה בסיכון. התכווצות מרווחי התשואות באג"ח הקונצרניות, הגידול ההדרגתי בהיקף ובהיצע החוב הקונצרני כמו גם עלויות הגיוס, משמשים אינדיקציה טובה לחזרה הדרגתית של אמון המשקיעים, מציינים האנליסטים.



בבנק הפועלים טוענים כי העלייה שנרשמה בתשואות האג"ח הממשלתיות ארוכות הטווח בארה"ב בחודש האחרון, התקיימה בזכות כמה גורמים: ירידה ברמת החששות אשר משתקפת בן היתר בראלי בשוקי המניות; הימנעות הפד מהרחבת היקף הרכישות של אג"ח ממשלתיות; ניצנים ראשונים של התייצבות במספר אינדיקטורים כלכליים; הנפקות אג"ח ממשלתיות גבוהות משמעותית מהיקף רכישת אג"ח ע"י הפד (כ- 300 מיליארד דולר). תכנית הרכישה נתפסת כזניחה בהיקפה מול "הר הדולרים" המונפק לכיסוי הגירעון התקציבי ולמימון תכניות הסיוע השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully