וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בברקליס קפיטל מתלהבים מישראל: "התוצר יתכווץ ב-1.8% - טוב בהרבה לעומת 4.8% במדינות המתעוררות"

טל לוי

7.5.2009 / 16:58

ברקליס: בנק ישראל צפוי להקטין את היקף רכישות המט"ח; לא צפויה מחיקת חובות מסיווית בקרב החברות



"על אף שבישראל תהיה צמיחה שלילית השנה, המצב פחות חמור מכפי שנראה: אמנם התוצר יתכווץ ב-1.8% אך מדובר בנתון מצויין לעומת ירידה של 4.8% בתוצר של המדינות המתפתחות (EMEA) והדבר משקף את מצבה הטוב של ישראל" כך כותבת האנליסטית סבטלנה מסלובה שהחלה לסקר את מדינת ישראל מטעם בנק ברקליס קפיטל.



סימן חיובי נוסף לישראל, לדעת מסלובה, הוא סימנים להתאוששות בשוק יצוא ההיי-טק לאסיה, קוריאה, סינגפור וטאיוון - אינדיקטור המתאים גם למצב בישראל. בברקליס מעריכים ששיעור האינפלציה אכן יגיע, בחודשים הקרובים, לרמה שהציב לעצמו בנק ישראל כמטרה: 1%-3%.



גם הבנקים הישראלים ממוצבים היטב בהשוואה לשאר המדינות המתעוררות מאחר ויש להם מאזן חיובי של נכסים זרים והם נזילים במידה סבירה.



הסיכון העיקרי בשוק הישראלי, על פי ברקליס, הוא החובות של החברות, מאחר ושוק האשראי החוץ בנקאי היה מקור המימון העיקרי עבורן וכעת החזרי החוב מקשים עליהן. עם זאת, הסיכויים למחיקות חוב רציניות הם נמוכים ולא ישפיעו על שער החליפין.



בנק ישראל צפוי להמשיך במאמציו לתמוך בכלכלה ובברקליס סבורים כי הבנק המרכזי יקטין את היקף רכישות המט"ח (כיום רוכש בנק ישראל 100 מיליון דולר בממוצע ביום) שגרם להיחלשות השקל במטרה לתמוך ביצואנים. הבנק צפוי להפסיק את הרכישות לאחר שיחול שיפור במצב היצואנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully