וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר: תוצאות מבחני העמידות ירגיעו את המשקיעים; אף אחד מהבנקים לא יפשוט רגל

סוכנויות הידיעות

7.5.2009 / 9:15

היום בלילה יפורסמו תוצאותיהם הסופיות של מבחני העמידות שערך הבנק הפדרלי ל-19 מהבנקים הגדולים בארה"ב



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר אתמול כי תוצאותיהם של מבחני העמידות, שיפורסמו היום, יציגו "תמונה מרגיעה" של המערכת הבנקאית. הבנקים, לדבריו, יהיו מסוגלים לעמוד בכל הלחצים שמפעיל עליהם המיתון, ברגע שיגייסו הון נוסף, ואף אחד מהם לא ייאלץ לפשוט רגל.



במשך שלושת החודשים האחרונים ערך ממשל ארה"ב את מבחני העמידות בארה"ב ל-19 מהבנקים הגדולים כדי לקבוע את הכנסותיהם, הפסדיהם וצורכי גיוס ההון שלהם במקרה של המשך הידרדרות כלכלית.



לפי ההדלפות מהימים האחרונים, כ-12 מתוך 19 הבנקים שהועמדו במבחן צפויים לקבל הוראה מממשל ארה"ב לגייס עוד כספים. על פי הערכות, יורה הממשל לבנק אוף אמריקה לגייס 34 מיליארד דולר נוספים, בעוד שסיטי יזדקק לגיוס של עוד 5 מיליארד דולר. וולס פארגו יאלץ לגייס 15 מיליארד דולר, ו-GMAC, זרוע הפיננסים לשעבר של ג'נרל מוטורס, זקוקה ל-11.5 מיליארד דולר נוספים.



גייתנר, שדיבר אתמול בראיון לרשת PBS האמריקאית, אמר כי הבנקים שצריכים הון נוסף יוכלו לגייסו בכמה שיטות: מכירת מניות רגילות לבעלי המניות הקיימים או למשקיעים חדשים, המרת מניות בכורה שנמצאות בידי משקיעים פרטיים או בידי הממשלה במניות רגילות, או לחילופין מכירת נכסים. אם שיטות אלה לא יצלחו, ממליץ גייתנר על סיוע ממשלתי כברירת מחדל בלבד.



"יהיה עלינו לשפוט האם הנהלות הבנקים חזקות דיין על מנת להבטיח את האינטרסים שלנו, "אמר גייתנר. "האינטרסים הללו הם לא רק כבעלי מניות בבנקים. אנו מעוניינים לוודא שהמוסדות יהיו חזקים מספיק כדי שבבוא היום השקעות פרטיות יחליפו את ההון שהשקיע הממשל".



גייתנר אמר כי הוא מקבל בברכה את יוזמתם של בנקים שמבקשים להשיב את כספי תוכנית הסיוע (TARP) ואמר כי הוא צופה שבמהלך השנה הקרובה יוחזרו יותר מ-25 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully