וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזומנים מעסקת תנובה לא מספיקים לצרכי מבטח שמיר - הדירוג יורד בשתי דרגות לדירוג A3

אתי אפללו

7.5.2009 / 17:46

מדרוג: ויתור מבטח שמיר על יכולת השפעה בתנובה משמעותה שהחברה לא הוציאה לפועל את האסטרטגיה העסקית שלה



חברת הדירוג מדרוג הודיעה אתמול לחברת מבטח שמיר של איש העסקים מאיר שמיר על הורדת דירוג בשתי דרגות מדירוג 1A לדירוג 3A, בדירוג אופק נבנה (כלומר - ההחלטה אם אופק הדירוג יהיה חיובי או שלילי תלויה באירועים שיתפתחו בין בעלי השליטה בתנובה ומימוש אופציות מכר ורכש למניות תנובה).



מדרוג מציינת כי הורדת הדירוג משקפת את ההרעה בהערכת הנזילות לאור העלייה באי הודאות לגבי היקפי תזרימי המזומנים שנובעים לחברה מהשבחת תנובה. מדרוג מציינת כי התוצאות הכספיות של תנובה שופרו מאז נרכש גרעין השליטה בה, אך יחד עם זאת הסבירות למימוש מיידי של נכסי הנדל"ן שבבעלות תנובה, שתמורתם היתה עשויה לשפר את הנזילות של מבטח שמיר ירדה, וגם שווי המימוש של אותם נכים ירד.



לצד זה, מבטח שמיר ויתרה לאחרונה על יכולתה להשפיע על החלטות המתקבלות בתנובה, ובחברה המחזיקה בגרעין השליטה בתנובה (מבטח שמיר ויתרה על זכותה למנות דירקטור בתנובה, על מנת שלא תחשב כבעלת השפעה מהותית בתנובה. דבר זה נעשה בכדי שלא תצטרך לפרסם יחד עם דו"חותיה את דו"חות תנובה - דבר שקרן אייפקס התנגדה לו).



בנוסף, לדעת מדרוג קבלת דיוידנדים מתנובה, לאחר שירות צרכי החוב הישיר שעומד כנגד רכישת גרעין השליטה בתנובה, לא משרתות את צרכי המימון של החברה בשנים הקרובות, המוערכים בכ-100 מיליון שקל לשנה.



לפיכך, יכולת פרעון החוב של מבטח שמיר נסמכת בעיקר על ניצול יתרות מזומנים קיימות (101 מיליון שקל נכון לסוף 2008), מיחזור חוב במערכת הבנקאית ומימוש אחזקות אחרות של מבטח שמיר. מדרוג מציינת כי ויתור מבטח שמיר על יכולתה להשפיע על ההחלטות בתנובה, משמעותה כי החברה עדיין לא הוציאה אל הפועל את האסטרטגיה העסקית שלה - ביסוס תיק האחזקות על שלוש אחזקות עוגן בהן יש למבטח שמיר מעורבות ניהולית גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully