וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: מבחני העמידות יוכלו לשמש כקווים מנחים לרפורמה כללית

רויטרס

7.5.2009 / 19:05

קרא לקונגרס לעדכן את החקיקה בנושא הבנקים על מנת להעניק לרשויות סמכויות פיקוח רב יותר



הלקחים מ"מבחני העמידות" של ממשלת ארה"ב ל-19 הבנקים הגדולים במדינה עשויים לשמש כקווים מנחים לשיפורים בפיקוח וברגולציה על המערכת הפיננסית, כך אמר היום יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי.



שיפור יעילות הפיקוח על הבנקים נמצא ב"עדיפות עליונה" בבנק הפדרלי, והקדשת תשומת לב קפדנית יותר לבעיות שעשויות לזעזע את המערכת הפיננסית תוכל להגביר את היציבות בעתיד, אמר ברננקי, שאמר את הדברים בשידור לווייני בכנס של הבנק הפדרלי בשיקגו.



"המערכת הרגולטורית שלנו חייבת לכלול את היכולת לפקח, להעריך, ובמידת הצורך לטפל בסיכונים פיננסיים מערכתיים בתוך המערכת הפיננסית", אמר ברננקי.



ברננקי לא התייחס בנאומו לתחזית הכלכלית או למדיניות הכלכלית.



הבנק הפדרלי, משרד האוצר והרגולטורים על הבנקים יפרסמו היום בערב את תוצאות מבחני העמידות של הבנקים, שיכללו את רשימת הבנקים שיידרשו להוסיף הון כחוצץ כנגד האטה כלכלית פוטנציאלית.



ברננקי אמר כי חלק מחוקי הבנקאות אינם מאפשרים פיקוח יעיל וקרא לקונגרס לעדכן אותם. "אנו מקווים שהקונגרס ישקול לעדכן את חוקי גראם-ליץ'-ביילי כדי לסייע לוודא שלפיקוח על הבנקים יש הכלים הנחוצים לפקח ולטפל בביטחון וביציבות בארגונים".



חוק גראם-ליץ'-ביילי, שנכנס לתוקפו ב-1999, שינה את חוקי הבנקאות שהיו קיימים עד אז ואפשר את מיזוג הבנקים והשירותים הפיננסיים, ביניהם חברות ביטוח ואג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully