וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דו"ח מבקר המדינה: בקשה לתביעה ייצוגית במיליארדי שקלים נגד יצרניות ומגדלות עופות ובשר

הילה רז

7.5.2009 / 19:18

התביעה הוגשה נגד חברות תנובה, מעדני מזרע, עוף טוב ועוף הגליל בטענה שהחדירו חומר אסור לבשר עופות



בעקבות דו"ח מבקר המדינה: בקשה לתביעה ייצוגית המוערכת במיליארדי שקלים הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברות תנובה, מעדני מזרע, עוף טוב ועוף הגליל בשל ממצאי מבקר המדינה לפיהן החברות החדירו חומר אסור, ארסן, לבשר עופות ולבשר חזיר.



התובעת הייצוגית, נעמי אנוך, מציינת בתביעתה כי בימים האחרונים נגלו לציבור לראשונה עובדות מבהילות לפיהן בין השנים 2003-2007, החדירו הנתבעות חומרים מזרזי גדילה לעופות וחזירים המיועדים למאכל אדם מבוססי החומר הרעיל זרניך.



התובעת, המיוצגת על ידי משרד עו"ד מ. פירון טוענת כי הנתבעות העדיפו מטעמים כלכליים להמשיך ולסכן את הציבור, כדי להשיא רווחיהם, אף שידעו כי החומר מסוכן, והוא אסור בשימוש מכוח צו ספציפי.



לדבריה הנתבעות לא טרחו לגלות לצרכנים את השימוש בארסן ובדבר סכנות השימוש, וכך רכישת מוצרי הבשר וצריכתם על ידי ציבור הצרכנים נעשה מבלי לדעת לסכנות שנחשפו אליהן אגב כך. בכך נטען עברו הנתבעות על חוק הגנת הצרכן, חוק האחריות למוצרים פגומים. התובעת מציינת כי היא מעריכה את הקבוצה בשמה מוגשת התביעה, כצרכני מוצרי הבשר ששווקו או גודלו על ידי הנתבעות, ולדבריה מדובר בכמעט כל תושבי המדינה.



הסכום האישי אותו תובעת אנוך עומד על 6,000 שקל, לפיה חישוב של 5,000 שקל החזר הסכומים אותם שילמה בגין הבשר שרכשה ו-1,000 שקל נוספים בעבור פגיעה באוטונומיה ופגיעה אפשרית בבריאותה. התובעת מציינת כי אינה יכולה להעריך במדויק את הסכום הנתבע בשם כל הקבוצה, אך הוא מוערך על ידה במיליארדי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully