וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסים טאלב: המשבר הכלכלי הנוכחי יהיה חמור מהשפל של שנות ה-30

סוכנויות הידיעות

7.5.2009 / 20:48

טאלב: "זוהי התקופה הקשה ביותר עבור האנושות, משום שלממשלות אין שליטה"



נסים טאלב, מחבר הספר "הברבור השחור", אמר היום כי המשבר הכלכלי הנוכחי יהיה חמור בהרבה מהשפל של שנות ה-30, וזאת משום שממשלות העולם הפכו להיות תלויות אלה באלה.



"זוהי התקופה הקשה ביותר עבור האנושות משום שלממשלות אין שליטה", אמר טאלב, 49, בכנס שנערך היום בסינגפור. "הניווט בעולם היום קשה בהרבה לעומת שנות ה-30".



טאלב, פילוסוף וסוחר בניירות ערך שהתפרסם בזכות ספרו "תעתועי האקראיות - הופעתו של הברבור השחור בשוקי ההון (ובחיים)" תיאר בספר, שראה אור ב-2007, תופעה שאותה כינה "ברבורים שחורים" - אירועים נדירים ובלתי צפויים שמשבשים את התחזיות, חודשים ספורים בטרם פרץ משבר הסאפריים שהוביל למשבר הפיננסי העולמי.



קרן המטבע העולמית הורידה בחודש שעבר את התחזית שלה לצמיחה הכלכלית העולמית ומסרה כי המיתון העולמי יהיה חריף יותר לעומת התחזיות הקודמות משום שלשווקים הפיננסים יקח זמן רב יותר להתייצב.



נוריאל רוביני, הפרופסור מאוניברסיטת ניו יורק שחזה את המשבר, אמר אתמול לבלומברג כי האנליסטים שצופים כי כלכלת ארה"ב תזנק בחזרה ברבעון השלישי והרביעי הם "אופטימיים מדי".



יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי אמר למחוקקים ב-5 במאי כי הבנק המרכזי של צופה כי הפעילות הכלכלית בארה"ב "תגיע לשפל, ולאחר מכן תתחיל לעלות השנה". אולם הוסיף כי הלם נוסף למערכת הפיננסית עשוי לגרום לכך שתחזית זו לא תתממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully