וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאוצר: לבחון מחדש את הסעיפים הפוגעים בקצבאות הנכים, הקשישים וניצולי השואה

הארץ

7.5.2009 / 21:15

ביום ראשון יקיים נתניהו דיון על הסעיף הקובע כי כל חולה יידרש לשלם 50 שקל על כל יום אשפוז



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה הערב (חמישי) למשרד האוצר להוציא מהצעת התקציב את הסעיפים שיש בהם פגיעה בשכבות החלשות. ביום ראשון יקיים נתניהו דיון עם משרד האוצר ומשרד הבריאות על הסעיף הקובע כי כל חולה יידרש לשלם 50 שקלים על כל יום אשפוז בבית חולים.



נתניהו הגיב כבר הבוקר לחלק מהיוזמות המוצעות בתוכנית שפורסמה על ידי הנהלת האוצר. "לא יהיה קיצוץ בקצבאות הנכים, הקשישים וניצולי השואה", אמר. "קיצוץ 20% בכל קצבאות הילדים שריר וקיים, כולל התוספות על ילד שני ואילך".



הצעת התקציב גררה היום תגובות חריפות במערכות שונות במדינה. "אם התקציב לא ישונה מן היסוד ולא יוצאו ממנו הגזירות נגד השכבות החלשות, לא תהיה ממשלה", כך אמר היום מזכ"ל ההסתדרות, עופר עיני, בשיחות סגורות עם אנשי האוצר ובכירים בליכוד. לדבריו, אם תקציב המדינה יובא לישיבת הממשלה ביום שלישי הקרוב כפי שהוצג לציבור, הוא יפעל להוצאת מפלגת העבודה מהממשלה ולפירוק הקואליציה.



אחר הצהריים קיימו ראשי רשויות ישיבה שהוגדרה כ"דחופה" עם הנהלת השלטון המקומי, ארגוני המורים ונציגי הורים, בה הוחלט על החרפת המאבק על רקע הקיצוץ המוצע. יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, הצהיר כי הרשויות לא ישלימו עם גזירות התקציב. הוא הוסיף כי קיימת ציפייה דווקא לתוספת תקציבית של 2 מיליארד שקל, וכי אם זו לא תיענה, מערכת החינוך תושבת כבר בשבוע הבא. "מערכת החינוך גוססת וממשלת ישראל הורסת אותה ומבצעת וידוא הריגה", אמר בוחבוט והוסיף כי "כל ממשלה שנכנסת מחליטה קודם כל לפגוע בחינוך. על מרכז השלטון המקומי לא מקובל שהמצב הזה יימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully