וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים: המגמה החיובית בבורסה צפויה להימשך גם אם יתכנו מימושים בדרך; המחירים נוחים למרות העליות

נתן שבע

8.5.2009 / 10:59

פועלים: בטווח הקצר יתכנו ירידות שערים כחלק מימושי רווחים כפי שנרשמו באמצע חודש אפריל



"בטווח הקצר יתכנו ירידות שערים כחלק מימושי רווחים כפי שנרשמו באמצע חודש אפריל, (אז ירדה הבורסה ב-5.5% בתוך שלושה ימים). עם זאת, בטווח הבינוני רמות המחירים הנוכחיות וההערכות כי הידרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה, עשויות להחזיר את המגמה החיובית לשווקים", כותבים בסקירתם השבועית מחלקת המחקר של בנק הפועלים.



הבורסה בתל אביב המשיכה השבוע במגמה החיובית שלה לצד העליות בשוקי העולם ונתונים מעודדים על הכלכלה האמריקאית, וסגרה שבוע שני של עליות. בסך הכל עלה מדד תל אביב 25 השבוע ב-3.1% ב-27% ומדד תל אביב 100 ב-3.3% והשלים בכך זינוק של 36% מתחילת השנה - והחזיק בכך קצת יותר משליש מהדרך שעליו לעשות על מנת להחזיר את הנזקים שהסב ב-2008.



בבנק הפועלים מציינים עוד כי עליות השערים בשוק המניות הישראלי נרשמו בשבוע האחרון במחזורי מסחר ערים למדי, בהשוואה לחודשים האחרונים, ותוך ירידה בסטיות התקן באופציות המעו"ף, "מדד הפחד" המקומי - מה שמעיד על התאוששות גם בתחושת הבטחון של המשקיעים בגל העליות הנוכחי.



החודש הקרוב ילווה בפרסום דו"חות כספיים של הרבעון הראשון ובבנק מעריכים כי בין הענפים שצפויים להציג שיפור בתוצאותיהם ניתן למנות את ענפי התקשורת והפרמצבטיקה (כפי שכבר ניתן היה לראות בדו"חות טבע). בין הענפים שצפויים להציג הרעה בתוצאות ניתן למנות את ענף הכימיה והנדל"ן. מרבית הענפים האחרים צפויים להציג מגמה מעורבת בדוחותיהם בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.



גם בבנק לאומי מציינים כי למרות העליות האחרונות עבור משקיעים לטווח ארוך ניתן למצוא ני"ע במחירים נוחים גם לאחר גל העליות האחרון. "התמקדות המשקיעים בסימנים אופטימיים לכך ששיאו של המשבר מאחורינו, תוך התעלמות מהיות הסביבה המאקרו-כלכלית עגומה, עשויה לתמוך בהמשך המגמה החיובית. יחד עם זאת, לאור המיתון הצפוי להימשך הסיכון הכרוך בהשקעה במניות גבוה מבעבר, בפרט בשוק המקומי שמאז תחילת השנה בלט לחיוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully