וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים מורים על עליות של כ-1% בפתיחה בהמתנה לנתוני דו"ח התעסוקה האמריקאי

ניר צליק

8.5.2009 / 14:45

ברקע למסחר יעמדו גם תוצאות מבחני העמידות של הממשל בארה"ב לענף הבנקאות שהתפרסמו אמש



החוזים העתידיים בוול סטריט מורים על עליות של עד 1% בפתיחת המסחר בהמתנה לנתוני התעסוקה האמריקאיים ועל רקע תוצאות מבחני העמידות למגזר הבנקאות של הממשל.



אמש הסתיים המסחר בירידות שערים על רקע כשלונה של ממשלת ארה"ב בהנפקת איגרות חוב. דאו ג’ונס השיל 1.2% לרמה של 8,410.57 נקודות, נאסד"ק איבד 2.4% לרמה של 1,716.24 נקודות, ו-S&P 500 ירד ב-1.3% לרמה של 907.36 נקודות.



בגזרת המקרו, כשעה לפני המסחר יתפרסם הדו"ח על מצב התעסוקה בארצות הברית. הציפיות הן כי מספר מקבלי המשכורת במגזר הלא-חקלאי יקטן ב-630 אלף בחודש אפריל לעומת חודש מארס, וכי שיעור האבטלה יעלה ל-8.9% לעומת שיעור אבטלה של 8.5% בחודש מארס.



בענף הבנקאות, אמש לאחר המסחר פורסמו תוצאות מבחני העמידות של הממשל האמריקאי לענף הבנקאות. מהתוצאות עולה כי מגזר הבנקאות יציב, אך תחת תחזיות פסימיות. הפסדי הבנקים בשנתיים הקרובות עשויים להגיע ל-600 מיליארד דולר. לפי הדו"ח, 10 מוסדות פיננסיים ידרשו לגייס 74.6 מיליארד דולר בהון פרטי בשבעת החודשים הקרובים, שיעור גבוה מעט מהצפוי. שניים מהבנקים, ולס פרגו ומורגן סטנלי – הודיעו היום על כוונתם לגייס הון נוסף.



בנק אוף אמריקה נדרש לגייס 35 מיליארד דולר, וולס פרגו נדרש ל-13.7 מיליארד דולר, וסיטי ייאלץ לגייס 5.5 מיליארד דולר. GMAC יידרש לגייס 11.5 מיליארד דולר, מורגן סטנלי - 1.8 מיליארד דולר, ורגיונל פיננשל קורפ - 2.5 מיליארד דולר. סאן טרסט תידרש לגייס 2.2 מיליארד דולר, פיפת ת'ירד בנק - 1.1 מיליארד דולר, וקיקורפ - 1.8 מיליארד דולר. תשע חברות נוספות ברשימה לא יידרשו לגייס הון נוסף. ברשימה זאת נמצאים ג’יי פי מורגן צ’ייס, גולדמן סאקס, מטלייף, אמריקן אקספרס, בנק אוף ניו יורק מלון, קפיטל וואן פיננשל קורפ וסטייט סטריט קורפ. הבנקים יידרשו לגייס את ההון בתוך שישה חודשים, עד ה-9 בנובמבר. עד ה-8 ביוני ידרשו הבנקים להמציא תוכנית לאופן שבו יגייסו את הכסף.



אמריקן אקספרס, חברת האשראי הרביעית בגודלה בארה"ב, ביקשה אישור מהממשל האמריקאי לשלם בחזרה 3.4 מיליארד דולר, לאחר שמבחני העמידות של הרשות הרגולטורית בארה"ב הראו כי בסיס ההון שלה מספק. לפי הנחיות הרגולטור האמריקאי, על אמריקן אקספרס להראות לממשל האמריקאי כיצד בכוונתה להנפיק אג"ח לתקופה ארוכה שאינן מגובות על ידי תוכניות עירבונות אמריקאיות. רק אז תוכל להחזיר את הכספים שלוותה מתוכנית הסיוע למגזר הפיננסים האמריקאי (TARP).



ללא קשר לתוצאות מבחני העמידות, בנק אוף אמריקה מחפש חברי דירקטוריון חדשים, לאחר שבעלי המניות בבנק הביאו לפיטוריו של קנת' לואיס, היו"ר לשעבר והמנכ"ל הנוכחי. הבנק פנה לחברות המתמחות במציאת חברי הנהלה בכירים לבחירת חברי דירקטוריון חדשים. עדיין לא ברור כמה חברים מהדירקטוריון הנוכחי עלולים להיות מפוטרים, כך אמר היו"ר החדש, וולטר מאסי. לחברה כיום 18 חברי דירקטוריון, אבל היא לא פירסמה את מספר החברים שהיתה רוצה לדירקטוריון החדש.



ענקית הביטוח שקרסה AIG דיווחה אמש אחרי המסחר על הפסד רבעוני של 4.35 מיליארד דולר, או 1.98 דולר למניה, לעומת הפסד של 7.81 מיליארד דולר, או 3.09 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הפסדי החברה נבעו בעיקר מעלויות ארגון מחדש ועלויות חשבונאות הקשורות למסים בשל ההפסדים שספגה. על בסיס מתוקן, דיווחה החברה על הפסד של 1.6 מיליארד דולר לעומת הפסד של 3.56 מיליארד דולר בשנה שעברה.



בחברות הישראליות, וראז, המתמחה במתגים ושערי מדיה לרשתות טלפוניה באינטרנט (VOIP), סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם הכנסות שעמדו בציפיותיה והחמיצו מעט את תחזיות השוק. ההכנסות הסתכמו ב-21 מיליון דולר, ברף הנמוך של תחזיותיה להכנסות של 21-23 מיליון דולר, ומתחת לציפיות השוק להכנסות של 21.4 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון המקביל היו 27.9 מיליון דולר.



בניכוי הוצאות על תגמולי אופציות והוצאות חד פעמיות רשמה החברה הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר או 4 סנטים למניה, טוב מתחזיות החברה, שצפתה בתום הרבעון הקודם הפסד של 2-3 מיליון דולר ו-5-7 סנטים למניה, כאשר השוק עצמו ציפה להפסד של 7 סנטים למניה, כך שבשורה התחתונה עקפה החברה את ציפיות השוק. ברבעון המקביל רשמה החברה הפסד של 2 מיליון דולר או 5 סנטים למניה.



נייס דיווחה אמש על תוצאות הרבעון אתמול. החברה סיימה את הרבעון עם ירידה של 3.7% בהכנסות, מ-144.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-139.2 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. בכך החמיצה החברה הן את תחזיותיה להכנסות של 141-151 מיליון דולר והן את תחזיות השוק להכנסות של 146.1 מיליון דולר בממוצע. בניכוי מחיקות על נכסים בלתי מוחשיים, תגמולי אופציות והוצאות בגין פיטורי עובדים רשמה החברה רווח נקי של 21.4 מיליון דולר או 35 סנט למניה, ירידה של 2.9% ביחס לרווח נקי של כ-22 מיליון דולר או 36 סנט למניה ברבעון המקביל. ציפיות השוק היו לרווח של 35 סנט למניה.



מניות ישראליות נוספות שעשויות לעורר עניין במסחר הן מניות יצרנית פתרונות ה-WiMax אלווריון, חברת התרופות הגנריות טבע וענקית תוכנות האבטחה צ’קפוינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully