וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה יחשוף ביוני תוכנית לרכישת אג"ח בשווי 60 מיליארד יורו

הדר תדמור

8.5.2009 / 9:06

אתמול הוריד הבנק את הריבית לגוש היורו ב-0.25% ל-1% - הריבית הנמוכה בהיסטוריה של היורו



הבנק המרכזי של אירופה הסכים באופן עקרוני לחשוף תוכנית לרכישת אג"ח בשווי 60 מיליארד יורו (80.8 מיליארד דולר) ביוני, כדי לעודד את הצמיחה בכלכלת גוש היורו.



במסיבת עיתונאים שערך נשיא הבנק המרכזי של אירופה ז'אן קלוד טרישה לאחר פרסום החלטת הריבית של הבנק, אמר הנשיא כי בקרוב הוא וחברי הבנק יחשפו בקרוב תוכנית לרכישת אג"ח כדי לסייע לכלכלה האירופית לצאת ממיתון. טרישה סירב להעניק פרטים בנוגע לתוכנית עד לפגישתו הבאה של הבנק המרכזי של אירופה ביוני.



הבנק המרכזי של אירופה הוריד אתמול את שיעור הריבית ב-0.25% ל-1%, שיעור הריבית הנמוך ביותר מאז הצגתו של מטבע היורו ב-1999.



הבנק המרכזי של אירופה נמצא תחת לחץ לעשות יותר כדי לעודד את האשראי והצמיחה הכלכלית בגוש היורו. לפי ההערכות ברבעון הראשון רשם התמ"ג של גוש היורו נסיגה של 2.5%. הנציבות האירופית העריכה כי הכלכלה האירופית נמצאת בעיצומו של המיתון העמוק ביותר מאז ימי מלחמת העולם השנייה, והתאוששות כלכלית לא תחל לפחות עד לשנה הבאה.



הנציבות האירופית הודיעה שלשום כי היא צופה שהמיתון ברחבי אירופה יהיה חמור כפליים מהתחזיות הקודמות, וכי למעלה מ-11% מהמועסקים במדינות גוש היורו יצטרפו למעגל האבטלה.



הבנק המרכזי של בריטניה (BOE) הותיר אתמול את שיעור הריבית על 0.5%, רמת שפל במדינה, והודיע כי ירחיב את תוכנית רכישת הנכסים ל-125 מיליארד ליש"ט (189.5 מיליארד דולר). החלטת הריבית היתה צפויה על ידי הכלכלנים בבריטניה, לאחר שהבנק ביצע סדרה של הורדות ריבית אגרסיוויות מאוקטובר, מרמה של 5%. ההודעה על הרחבת תוכנית רכישת הנכסים לא היתה צפויה על ידי כלכלנים בבריטניה.



הבנק המרכזי של בריטניה ירחיב את תוכנית ההרחבה המוניטרית הכמותית, במסגרתה ידפיס כסף כדי לרכוש נכסים, מ-75 מיליארד ליש"ט. מטרת התוכנית להגדיל את היצע הכסף ולהימנע מדפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully