וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות התעשיינים: 70% מהמפעלים סובלים עדיין ממצוקת אשראי

אורה קורן

10.5.2009 / 10:00

צבי אורן, יו"ר הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים: חסר אשראי של כ-700 מיליון שקל



רוב המפעלים, כ-70%, סובלים עדיין ממצוקת אשראי. כך פירסמה היום התאחדות התעשיינים, שבדקה את מצב האשראי בקרב מפעלים המעסיקים 20-100 עובדים כל אחד. ההתאחדות ציינה, כי מדובר במפעלים קטנים ובינוניים, אולם ישנם עוד כ-35 אלף מפעלים בקטגוריה של קטנים, המעסיקים פחות מ-20 עובדים, שאינם מיוצגים בבדיקה שערכה. המפעלים הקטנים מאוגדים בהתאחדות המלאכה והתעשיה.



"למרות כל התוכניות וקרנות הסיוע של הממשלה, 7 מתוך 10 מפעלים קטנים ובינוניים עדיין סובלים ממצוקת אשראי", אמר צבי אורן, יו"ר הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל מ.ת.ר. - מפעלי תעשיות רכבת. לדבריו, מדובר בכ-1,400 מפעלים קטנים ובינוניים המעסיקים כל אחד בין 20 ל-100 עובדים. יצויין, כי גם התאחדות התעשיינים מפעילה קרן סיוע לעסקים בינוניים בתנאים מועדפים.



אורן הוסיף, כי מדובר באשראי חסר של כ-700 מיליון שקל, שאם יועמד לרשות המפעלים הקטנים והבינוניים הוא יצמצם את היקף הפיטורים ואת החשש מקריסת מפעלים ויסייע למאות מפעלים לעבור בצורה טובה יותר את המשבר, המצוי בעיצומו.



המכללה לניהול בתעשייה של התאחדות התעשיינים, בשיתוף התאחדות התעשיינים בצפון תקיים מפגש מיוחד בנושא פתרונות מימון למפעלים קטנים ובינוניים, נוכח מצוקת האשראי הקשה.



מטרת המפגש היא להציג בפני התעשיינים את מגוון פתרונות המימון העומדים כיום לרשות המפעלים הקטנים והבינוניים, וכן לסקור היבטים מעשיים שונים בהתנהלות הפיננסית של החברות מול הבנקים, על רקע המשבר הכלכלי ומצוקת האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully