וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשירי בריטניה בורחים בעקבות העלאת המס: גאי הנדס עבר לאי גורנסי

סוכנויות הידיעות

10.5.2009 / 9:34

הנדס, יו"ר טרה פירמה והבעלים של EMI, עזב במחאה על העלאת מדרגת המס העליונה בבריטניה ל-50%



גאי הנדס, הטייקון הבריטי שעומד בראשות טרה פירמה והבעלים של ענקית התקליטים EMI, עזב את בריטניה במחאה על העלאת המס לעשירי המדינה, כך דיווח העיתון "סאנדיי טלגרף".



הנדס עזב לאי גורנסי בשבועות האחרונים, כך דיווחו מקורביו. החלטתו לעזוב את בריטניה הפכה אותו לדמות הידועה ביותר בבריטניה שעזבה בעקבות העלאת המס. מקורב להנדס אמר לעיתון "סאנדיי טלגרף: "גאי עזב לגארנסי כדי לחפש מדיניות מס אחרת". "כששני שלישים מהמשכורת הולכים עכשיו למסים, לא היתה לו ברירה", אמר המקורב.



מספר הולך וגובר של עשירים בבריטניה שוקל כיום לעזוב את המדינה, במחאה על מדיניות המס של שר האוצר אליסטר דרלינג, אשר מתכוון להעלות את שיעור המס על עשירי בריטניה ל-50% במסגרת מאמציו להפחית את הגירעון התקציבי. אנשי עסקים מובילים הזהירו מפני בריחת כישרונות בעקבות העלאת המס.



יו אוסמונד, יזם בריטי הפעיל בתחומי הפאבים והביטוח ומחזיק בשווי מוערך של 230 מיליון ליש"ט (338 מיליון דולר), אמר בסוף אפריל לעיתון "טיימס" הלונדוני כי הוא שוקל לעזוב את בריטניה ולהגר לשווייץ. פיטר הארגריבס, המייסד השותף של חברת הייעוץ הפיננסי הארגריבס לנסדאון, אמר ל"טיימס" כי הוא שוקל לעבור למונאקו או אל האי מאן. השניים הזהירו כי רבים צפויים ללכת בעקבותיהם.



רוברט פייפר, שותף בחברת הייעוץ קומפס אדווייזרס, אמר ל"טיימס" כי עסקים כמו שלו לא חייבים להיות מבוססים בבריטניה. סטנלי פינק, לשעבר המנכ"ל של ענקית קרנות הגידור מאן גרופ, אמר כי "אף אחד לא מאמין שהעלאות המסים יעצרו באופן טבעי ב-50%. איך אפשר לדעת שעבור העשירים ביותר, נגיד אלה שמרוויחים יותר מ-200 אלף ליש"ט בשנה, המס לא יעלה ל-60%?".



באפריל חשף דרלינג את כוונתו להעלות את שיעור המס על מדרגת המס העליונה בבריטניה ל-50%, במסגרת הצעת התקציב השנתית שלו. העלאת המס תחול על הכנסות שנתיות של למעלה מ-150 אלף ליש"ט (218 אלף דולר), ושיעור המס עליה יהיה 50%. כיום חל על מדרגת המס העליונה בבריטניה מס בשיעור 40%. מדרגת המס החדשה תיכנס לתוקף בעוד שנה.



בנוסף, מתכוון דרלינג לבטל הטבות מס להפרשות לפנסיה עבור מדרגת המס העליונה. העלאת המס המתוכננת נועדה לסייע לממשלת בריטניה להפחית את התנפחות הגירעון התקציבי, לאחר שהממשלה העניקה לבנקים במדינה סיוע בסך ל-1.4 טריליון ליש"ט (2 טריליון דולר) - שווה ערך לתמ"ג - בעקבות המשבר הפיננסי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully