וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: המומנטום החיובי בשווקים יימשך בטווח הקצר, אך לא נתפלא אם יגיע תיקון על רקע המיתון בעולם

TheMarker

10.5.2009 / 10:09

האנליסטים בבנק ממשיכים להמליץ על חשיפה לרכיב המנייתי של כ-10% בתיק הסולידי, ומורידים את משקל האחזקה המנייתי באפיק הספקולטיבי מ-40% ל-30%



נראה כי המומנטום החיובי בשווקים יימשך בטווח הקצר, אך לא נתפלא אם יגיע תיקון למטה על רקע המיתון הכבד בעולם, כך אומרים הכלכלנים בבנק אגוד. בבנק ממשיכים להמליץ על חשיפה לרכיב המנייתי של כ-10% בתיק הסולידי, ומורידים את משקל האחזקה המנייתי באפיק הספקולטיבי מ-40% ל-30%.



ברמה סקטוריאלית, האנליסטים בבנק אגוד ממשיכים להעדיף את הסקטורים הדפנסיביים כגון בריאות, צריכה פרטית, וללקוחות ספקולטיביים ניתן להשקיע בתעודות סל על חברות טכנולוגיה גדולות. בארץ, הכלכלנים ממשיכים להמליץ על איסוף סלקטיבי של מניות הנסחרות בפער משמעותי נמוך ממחירן הכלכלי, על פי רשימה מומלצת של הבנק.



בשבוע שעבר המשיכו המדדים בארץ ובעולם לעלות. מדדי הסיכון בארה"ב ואירופה ממשיכים לצנוח, על רקע סימני התאוששות מסוימת בקצב ההאטה הכלכלית בארה"ב ובעולם, סיום עונת הדו"חות בוול סטריט אשר רווחיהן עקפו את תחזיות האנליסטים אך עדיין הציגו ירידה חדה דו ספרתית לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וכן המתנה לתוצאות מבחני העמידות של הבנקים הגדולים בארה"ב, אשר צפויים להתפרסם היום. במניות מגזר הפיננסים נרשמו עליות חדות, עקב הערכות כי ההון שיצטרכו לגייס בעקבות המבחנים יהיה קטן מהצפוי.



על רקע סימני הבלימה בהאטה הכלכלית והעליות בשווקי המניות חל שיפור באמון הצרכנים בכלכלה האמריקאית. מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב עלה באפריל לרמתו הגבוהה ביותר מזה שבעה חודשים לרמה של 65.1 נקודות, רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008 לעומת 57.3 נקודות במארס. העלייה שרשם המדד עקפה את תחזיות האנליסטים לעליית המדד לרמה של 62 נקודות.



בשבוע שעבר פרסמה הנציבות האירופאיות את תחזיותיה לצמיחה/נסיגה של כלכלת הגוש בשנתיים הבאות. הנציבות החמירה את תחזיותיה לפני שלושה חודשים וכעת צופה כי כלכלת הגוש תתכווץ ב-2009 בשיעור של 4% לעומת 1.9% בתחזית הקודמת. להערכת הנציבות, הכלכלה תמשיך להתכווץ בשנת 2010 בשיעור של 0.1%. על פי התחזיות, שיעור האבטלה בגוש היורו יטפס ל-9.9% השנה ו-11.5% ב-2010. המיתון יהיה חריף ביותר בספרד ואירלנד. הנציבות צופה כי האינפלציה תואט השנה ל-0.4% ותואץ בשנת 2010 ל-1.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully