וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות המדיה בבריטניה קוראות להקמת גוף רגולטורי שיעקוב ויאיים על מורידי קבצים לא חוקיים

סוכנויות הידיעות

10.5.2009 / 10:26

חברות המדיה מקדמות חקיקה שתאלץ ספקיות אינטרנט להעביר מידע על גולשים שיאפשר תביעתם



חברות המדיה הגדולות בבריטניה משתפות פעולה על מנת לייעץ לממשל כיצד להתמודד עם בעיית הפיראטיות באינטרנט, דיווח העיתון "טיימס" הלונדוני. הקבוצה, שזכתה לכינוי "חוליית זכויות היוצרים", מעוניינת כי לורד קרטר, שר התקשורת, הטכנולוגיה והשידורים בבריטניה, יציע חקיקה שתחייב ספקיות אינטרנט לאסוף מידע על מורידי-קבצים סדרתיים, על מנת לאפשר תביעות נגדם.



לורד קרטר צפוי לפרסם דו"ח אודות האינטרנט בבריטניה ב-16 ביוני, וחברות המדיה קוראות לו להמליץ על הגברת האכיפה על הורדות לא-חוקיות באינטרנט. משרד התקשורת הבריטי מעוניין לצמצם את תופעת הפיראטיות באינטרט ב-70%-80%. הקבוצה כוללת נציגים מיוניברסל מיוזיק, מאולפני סוני, מהפרמייר ליג (ליגת הכדורגל האנגלית), ומחברות הטלוויזיה צ'אנל 4, מסקיי, ומוירג'ין מדיה. יחדיו, לחברות אלה 5.8 מיליון לקוחות אינטרנט מהיר.



לפי העיתון, הקבוצה מעוניינת בהקמת גוף אכיפה שיהיה בבעלות חברות המדיה, אך בפיקוח רגולטור התקשורת (Ofcom) של בריטניה. להערכת הקבוצה, הורדות בלתי חוקיות של סרטים, תכניות טלוויזיה ומוסיקה, עולים לתעשיית הבידור 500 מיליון ליש"ט של הכנסות אבודות מדי שנה. גוף חקיקה זה ישלח מכתבים לצרכנים המאיימים עליהם בניתוק מהאינטרנט, יהיה אחראי על הסברה בנושא, ועל תביעות אפשריות.



ספקיות האינטרנט בבריטניה הביעו הסתייגות מחקיקה שתאלץ אותן להעביר מידע על הרגלי הגלישה של הגולשים, בטענה כי אין זה מתפקידם לרגל אחר הצרכנים, וכי מדובר אף בנוהג בעייתי מבחינת הזכות לפרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully