וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: לעלייה בתיאבון לסיכון יש השלכות בטווח הקצר גם על עוצמתו של הדולר

TheMarker

10.5.2009 / 10:34

הכלכלנים בבנק לאומי מעריכים כי למרות זאת, בטווח הארוך יותר, שיפור בנתוני המאקרו בארה"ב לצד שינויים הנובעים מלקחי המשבר יתמכו בשטר הירוק



לעלייה בתיאבון לסיכון יש השלכות בטווח הקצר גם על עוצמתו של הדולר, כך טוענים האנליסטים בבנק לאומי. יחד עם זאת, בטווח הארוך יותר, שיפור בנתוני המאקרו בארה"ב לצד שינויים הנובעים מלקחי המשבר, יתמכו בשטר הירוק, מעריכים הכלכלנים.



בשבוע שעבר נחלש הדולר מול השקל, תוך שהוא נסחר בטווח צר יחסית, זאת על רקע המגמה בעולם. בעולם נחלש הדולר בעקבות נתוני מאקרו טובים מהצפוי שפורסמו בארה"ב. בסיכום שבועי נחלש הדולר בכ-0.7% מול השקל ובכ-0.8% מול היורו.



"מחד, נתונים אלו תמכו בדולר כתוצאה מהציפייה לשיפור בכלכלה האמריקאית, אך מאידך, ליבו אלה את הסנטימנט החיובי בשווקי ההון, מה שרופף את אחיזת המשקיעים בשטר הירוק", מציינים האנליסטים. בין הנתונים הללו, שעלו על הצפיות המוקדמות, מזכירים הכלכלנים את מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים, מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור ואת סקר התעסוקה של ה-ADP המהווה אינדיקציה לנתון האבטלה הרשמי הצפוי להתפרסם בסוף השבוע.



הכלכלנים בבנק אגוד ממליצים למשקיעים פרטיים על נתח של 15% משווי התיק באפיק המט"חי, בתמהיל בין המטבעות: כ-50% בדולר, כ-25% ביורו וכ-25% במטבעות אחרים: דולר ניו-זילנדי, דולר אוסטרלי, דולר קנדי ופרנק שוויצרי.



לפי הכלכלנים בבנק אגוד, נקודת התמיכה לדולר נמצאת ב-4.08 שקל. נקודת התנגדות קרובה - 4.218 שקל. נקודת תמיכה ליורו נמצאת ב-1.3219 דולר. נקודת התנגדות ליורו - 1.342 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully