וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר אישר שתי קרנות מנוף נוספות בסכום של 2.5 מיליארד שקל

מירב ארלוזורוב

10.5.2009 / 11:05

סך ההון שגייסו שלוש קרנות המנוף מסתכם ב-4.5 מיליארד שקל, מתוכו 1.1 מיליארד שקל במימון ממשלתי



משרד האוצר אישר היום את הגיוס של שתי קרנות מנוף נוספות - קרנות משותפות למדינה ולגופים המוסדיים אשר נועדו לממן הסדרי חוב בשוק איגרות החוב. שני הקרנות הנוספות הן בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל, מהם 600 מיליון שקל במימון המדינה.



שתי הקרנות הן של קבוצת KPCS, בראשותם של גבי לב, שי איילון וצבי פורמן, וקרן סנונית, בראשותו של גבי טרבלסי. הקרנות מצטרפות לקרן מנוף אחת שכבר קיימת, בהיקף של 2 מיליארד שקל. בסך הכל, גייסו קרנות המנוף 4.5 מיליארד שקל, מתוכם 1.1 מיליארד שקל כספי מדינה ועוד 3.4 מיליארד שקל כספים של הגופים המוסדיים.



שתי קרנות המנוף שאושרו היום הן הקרנות האחרונות שייצאו אחרי שהתברר כי שוק האג"ח אינו להוט להשתמש בכלי שהוצע על ידי המדינה. חוסר ההתלהבות מקרנות המנוף מוסבר גם בכך ששוק האג"ח התאושש, וכבר מסוגל לנהל הסדרי חוב בעצמו. סיבה נוספת היא חוסר רצון של חברות בקשיים לשתף פעולה עם קרנות המנוף לשם הגעה להסדרי חוב מתוך חשש כי הדבר ימתג אותן כחברות חלשות הנזקקות לסיוע המדינה כדי לשרוד.



האוצר התכוון להקצות 5 מיליארד שקל מתקציב המדינה לשם הפעלת קרנות המנוף. בסופו של דבר, נעשה שימוש רק ב-1.1 מיליארד שקל מכספי מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully