וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן-אלדובי: ההתאוששות בשוקי המניות הייתה מהירה ועוצמתית מידי ולכן אנו צופים מימוש רווחים בטווח הקצר

TheMarker

10.5.2009 / 11:07

האנליסטים מעריכים כי שוק האג"ח הממשלתיות בישראל צפוי לפתוח בירידה את שבוע המסחר הקרוב; "אם מגמת העלייה בתשואה תמשיך, סביר להניח שבנק ישראל יודיע על תוכנית להגדלת מכסות הרכישה שלו בשוק האג"ח"



בבית ההשקעות הלמן-אלדובי מעריכים כי אנחנו בעיצומו של מיתון שטרם חלחל לכל האוכלוסייה, אך הרע מכל מאחורינו שכן הוודאות בשווקים גדלה. יחד עם זאת, בהלמן אומרים כי "ההתאוששות בשווקי המניות הייתה מהירה ועוצמתית מידי, ולכן אנו צופים מימוש רווחים בטווח הקצר. בשוק הריאלי נמשיך לשמוע על מפוטרים והרחבת מעגל העוני, שכן השוק הפיננסי מקדים את השוק הריאלי שלא צפוי להתאושש לפני 2010".



בשבוע החולף המשיכו האג"ח הממשלתיות הארוכות במגמת הירידה. כשלון הנפקת איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-30 שנה, אשר באה לידי ביטוי בביקושים דלים מהמצופה, דחפה את שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב למטה, כאשר התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הגיעה ל-3.38% תוך כדי המסחר, אך סיימה ברמה של 3.28%. "לפיכך, צפויים להתרחש שני דברים: שוק האג"ח הממשלתיות בישראל צפוי לפתוח בירידה גם את שבוע המסחר הקרוב. אם מגמת העלייה בתשואה תמשיך, סביר להניח כי בנק ישראל יודיע על תוכנית להגדלת מכסות הרכישה שלו בשוק האג"ח, כפי שעשה בעבר עם בשוק המט"ח", אומר דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי.

בהלמן מעריכים כי השלב האחרון במשבר הפיננסי (לא הריאלי) הנוכחי הינו בעליית התשואה על האג"ח הארוכות הממשלתיות. "אמנם בארץ עיני הציבור נשואות לשוק המניות, אך שוק האג"ח הממשלתיות הינו המרכיב העיקרי בכספי החיסכון של הציבור. הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. נכון לארבעת החודשים הראשונים של השנה, העלייה החזקה בשווקי המניות מחפה על השחיקה בשוק האג"ח. אם תתמתנה העליות, אנו עשויים לראות תשואות אפסיות ואף שליליות בתיקי ההשקעות", מוסיף הלמן.



נתוני המאקרו בארץ ובעולם ממשיכים להיות שליליים ומצביעים על המשך המיתון העולמי, כנראה לתוך 2010, מציינים האנליסטים. יחד עם זאת, קצב התרחבות המשבר מועט. לדברי הלמן, "שווקי המניות בעולם ממשיכים להפגין עוצמה משתי סיבות עיקריות: הסיבה הראשונה היא הירידה ברמות הפאניקה בשווקים. הנתונים על המשבר הפיננסי מתגלים ומה שחשוב יותר, הוודאות לגביהם גדלה. למשל, תוצאות 'מבחני הלחץ' של מערכת הבנקאות האמריקנית היו על פי תחזיות האנליסטים, ולכן למרות התוצאות העגומות יחסית השווקים הגיבו בחיוב ברם, מצבה של מערכת הבנקאות והאשראי בארה"ב עדיין קשה מאד והוא כשלעצמו אינו תומך בהמשך מגמת העליות".



הסיבה השנייה, לטענת הלמן, היא העדר אלטרנטיבה. "שוק האג"ח הממשלתי איננו מאפשר למשקיעים יחס תשואה-סיכון טוב מספיק, ולכן חלק מהמשקיעים מחפשים מענה בשוק המניות. הביצועים הנאים בשוק המניות מעודדים משקיעים נוספים להיכנס לשוק. בישראל, אנו עדים יותר ויותר לתופעות של רכישת דירות להשקעה, תופעה הנצפית בעיקר במרכזי הערים הגדולות: תל אביב וחיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully