וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: הכסף זורם בחזרה לשוק - מגמת העליות תמשיך

יעל פולק

10.5.2009 / 11:28

יובל בן זאב: זה הזמן להשקיע במניות הבנקים; דלק רכב; גזית גלוב; אלוני חץ ואלביט הדמיה



"המשקיעים יוצאים מהבונקר והתוצאה של הגידול בתאבון לסיכון היא תחילת זרימת כסף בחזרה לשוק", כותב הבוקר יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים. "החברות שהמודל העסקי שלהן לא ישתנה לאחר המשבר מושכות את מרבית תשומת הלב כעת: אלו חברות בהן המשקיעים מוכנים להביט אל מעבר ל-2009 ולקנות אותן כבר היום".



"להערכתנו, החברות הבולטות בקבוצה זו הן מניות הבנקים - בעיקר דיסקונט, מניות כמו דלק רכב, גזית גלוב, אלוני חץ, אלביט הדמיה וחברות ההחזקה הגדולות בהן נמשיך לראות את הצטמצמות הדיסקאונט הסחיר".



בן זאב מתייחס להתבטאותו של נגיד בנק ישראל בנוגע לסימני האביב וניצני הצמיחה בכלכלה, ומוסיף כי יש חיים לאחר שנת 2009 - "השנה הקרובה אכן צפויה להיות שנה קשה בכלכלה הריאלית, כאשר עוד לא הגענו לשפל הצפוי לנו בחודשים הבאים, אבל נראה כי מבטו של פישר מתמקד בנקודות האור בעתיד".



סביבת ריביות נמוכה ביותר וחזרת האמון הבסיסי למערכת הפיננסית העולמית מובילים את המשקיעים לגידול בתאבון הסיכון - "משקיעים פרטיים החלו להזרים כסף לקרנות הנאמנות וכן להגדיל את מרכיב הסיכון בהשקעות לטווח ארוך. משקיעים מוסדיים ישראלים מגדילים את מרכיב ההשקעה במניות וניתן להבחין בחזרתם של משקיעים זרים כחלק מתנועת כספים אל תוך השווקים המתעוררים, וישראל בתוכם".



בן זאב מעריך כי המשקיעים צפויים להקטין את משקלן של החברות הדפנסיוויות כגון טבע, בזק, ואלביט מערכות בתיקי ההשקעות שלהן, למצוא הזדמנויות בהשקעה באיגרות החוב של חברות שגם לאחר היציאה מהמשבר יתקשו לחזור למצב בו היו ערב הכניסה אליו וישקיעו בחברות שהמודל העסקי שלהן לא ישתנה בעקבות המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully