וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: האוצר יגביר את היקף הנפקות האג"ח וייצור לחץ שלילי נוסף על מחירי האג"ח הממשלתיות בשוק

TheMarker

10.5.2009 / 12:00

האנליסטים בבנק טוענים כי המגמה עשויה להחריף במידה ותימשך הסטת הכספים בשוק לטובת אפיקי ההשקעה המאופיינים ברמת סיכון גבוהה יותר, דוגמת מניות ואג"ח קונצרניות



האנליסטים בבנק לאומי מעריכים כי בשל הגירעון התקציבי העמוק שנרשם מתחילת השנה והיקף הגירעון הגבוה הצפוי בשנים 2009 ו-2010, יגביר האוצר את היקף הנפקות האג"ח במהלך התקופה הקרובה וייצור לחץ שלילי נוסף על מחירי האג"ח הממשלתיות בשוק. "מגמה זו עשויה להחריף במידה ותימשך הסטת הכספים בשוק לטובת אפיקי ההשקעה המאופיינים ברמת סיכון גבוהה יותר, דוגמת מניות ואג"ח קונצרניות", טוענים בלאומי.



האנליסטים בבנק מציינים שרמת התשואות באפיק הממשלתי נעשתה יותר אטרקטיבית כיום, ובמידה ויחול תיקון באפיקים בעלי רמת סיכון גבוהה יותר, עשוי זה הראשון ליהנות מירידת תשואות. בנוסף, משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר.



האנליסטים גם מעריכים כי הציפיות האינפלציוניות הקצרות הגיעו לשיעורים גבוהים מאלו הצפויים בפועל. "הערכה זו נתמכת בעיקר בהמשך פרסומם של אינדיקאטורים כלכליים המעידים על ירידות נוספות בביקושים הריאליים במשק המקומי", מציינים האנליסטים. כמו כן, נראה כי השפעתן של תוכניות הממשלה להאצת פעילות המשק, והמדיניות המוניטארית המרחיבה בה נוקט בנק ישראל על הסביבה האינפלציונית, תבוא לידי ביטוי בטווחי הזמן הארוכים יותר. לפיכך בלאומי ממליצים להקטין את רמת החשיפה לאג"ח הצמודות הממשלתיות הקצרות.



בבנק טוענים כי למשקיעים באפיק הצמוד קיימת עדיפות להשקעה באג"ח בעלות טווח בינוני (מח"מ של 7-4 שנים). האנליסטים מציינים כי התשואות נטו המגולמות באגרות החוב המשתייכות לאפיק זה במח"מ של 5-1 שנים הינן אפסיות עד שליליות.



בנוגע לאפיק השקלי, בבנק לאומי מעריכים כי על רקע רמת התשואות בחלקו הארוך של העקום, יש לשמור על מח"מ בינוני (מח"מ של 3-5 שנים). האנליסטים מציינים כי לאחרונה פחתה האטרקטיביות בהשקעה באג"ח שקלי הנושא ריבית משתנה (גילון), נוכח הצמצום שחל במרווח הבסיסית פלוס. מרווח זה עומד כיום בנייר "ממשלתי משתנה 0817" על כ-0.2% בלבד, ובשאר הגילונים הינו שלילי.



בבנק מעריכים כי בתקופה הקרובה ימשיך המסחר באפיק הקונצרני להתנהל במגמה מעורבת, שתושפע בעיקר מהמשך ההתפתחויות בשווקים בעולם וממצבן הפיננסי של החברות המנפיקות ויכולת הגיוס שלהן. "לפיכך, אנו מעריכים כי בחברות המאופיינות ברמת מינוף גבוהה הסיכון עדיין גבוה. לכן אחזקה באיגרות אלו אינה מתאימה כיום ללקוחות סולידיים וללקוחות שיידרשו לכספם בטווח הקצר", טוענים הכלכלנים.



עוד מציינים בבנק כי בתקופה הקרובה צפוי גל הנפקות של חברות גדולות ויציבות במשק, אשר טומן בחובו פוטנציאל להשגת תשואה גבוהה מזו שניתן להשיג בשוק. "נוכח רמות התשואה הנמוכות בשוק הקונצרני, נוטים המשקיעים להתפשר על המחיר בעבור נטילת סיכון גבוה יותר, ולכן יש לבחון ביסודיות את כדאיות ההשתתפות ומחיר ההצעה בכל הנפקה והנפקה", אומרים האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully