וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההצעה של עיני תחסוך רק 1.2 מיליארד ש'"

מירב ארלוזרוב

10.5.2009 / 13:57

האוצר: "הקפאה חד פעמית של חלק ממרכיבי השכר - לה הסכים עיני - תחסוך רק 1.2 מיליארד שקל". האוצר ידרוש הקפאה מלאה של השכר עם חיסכון של 4 מיליארד שקל

המשא ומתן בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ובין ראשי האוצר - ראש אגף תקציבים רם בלינקוב, והממונה על השכר אילן לוין - יימשך היום לאחר ישיבת הממשלה. בינתיים, נרשמה התקרבות בעמדות הצדדים, אך עדיין אין הסכמה בינהם.

ככל הידוע, עיני הביע הסכמה להקפאה חד פעמית רק של חלק מרכיבי השכר, כמו רכיב ההבראה. לפי חישובי האוצר, הצעתו תביא לחיסכון של 1.2 מיליארד שקל בהוצאות השכר - חיסכון שלדעת האוצר אינו מספק. האוצר דורש כי עיני יסכים להקפאת שכר מלאה לשנתיים (2009 ו- 2010), אשר אמורה לחסוך 1.4 מיליארד שקל ב-2009 ועוד 2.7 מיליארד שקלים ב-2010 - חיסכון של כ-4 מיליארד שקל בסך הכל.

במקביל, באוצר שוקלים בחיוב חלק גדול מהדרישות המקצועיות שהעלה יו"ר ההסתדרות, ואשר נתפסות כדרישות מקצועיות ולגטימיות. בין השאר תובע עיני לשנות את ההגדרה של מהו ארגון עובדים יציג, להגביר את הפיקוח המוטל על קבלני כוח אדם בתחום השירותים, להטיל סנקציות על מעסיק שמלין שכר, להאריך את תקופת ההתישנות בגינה ניתן להגיש תביעה בתחום של שוויון הזדמנוייות בעבודה, לאסור פיטורי עובדים בזמן מחלה.

כמה מהדרישות הכבדות יותר שהעלה עיני מאבדות בינתיים מתוקפן. כך הדרישה להרחיב את התקציב הופכת למיותרת מאחר שהרחבת התקציב נראית כבלתי נמנעת בלאו הכי. גם בתחום הרפורמות, ההערכה היא שהאוצר אינו זקוק כלל להסכמה של עיני ברפורמות בנמלים ובמנהל מקרקעי ישראל, ותמיכתו נדרשת כעת רק ברפורמה בחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully