וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים בכלל פיננסים ממליצים על אג"ח מסוג גילון, ועל אחזקה של 40% מהתיק באפיק במח"מ קצר

TheMarker

10.5.2009 / 14:00

לפי האנליסטים, מכיוון שהתשואות הגלומות נמוכות מבחינה אבסולוטית ישנו סיכון בהשקעה לטווח ארוך בחלק הארוך של האפיק



התשואות באפיק השקלי עלו גם בשבוע האחרון לאורך כל העקום. בכלל פיננסים מציינים כי הסיבה המרכזית לכך היא החששות מגירעונות גדולים אשר גורמים לעליית תשואות בעקומים בכל העולם, זאת על אף הרכישות המאסיביות של הבנקים המרכזיים.



בנוסף לכך, העלייה בציפיות האינפלציוניות וההתאוששות בשוקי האג"ח הקונצרניות והמניות, גורמות למשקיעים לוותר על אחזקותיהם באיגרות החוב השקליות, אשר נסחרות גם כך ברמת תשואות נמוכה, טוענים האנליסטים.



שיפוע האפיק (שחר 2667 לעומת ממש"ק 0219) ממשיך להיות תלול באופן חריג, ועומד כיום על 428 נקודות בסיס. "להערכתנו, כיוון שהתשואות הגלומות נמוכות מבחינה אבסולוטית ולאור הנאמר לעיל, ישנו סיכון בהשקעה לטווח ארוך בחלק הארוך של האפיק", כך טוענים בכלל פיננסים.



האנליסטים ממליצים על אג"ח מסוג גילון, וזאת בשל סיום תהליך הפחתת הריבית והצורך של בנק ישראל לעקר את הכספים המוזרמים למשק בתהליך רכישת האג"ח הממשלתי והדולרים. בכלל פיננסים ממליצים על אחזקה של 40% מהתיק באפיק במח"מ קצר.



הציפיות האינפלציוניות המגולמות המשיכו לעלות השבוע, בעיקר בשל ירידת התשואות באפיק צמוד המדד. "להערכתנו, הציפיות המגולמות גבוהות מדי בהשוואה לציפיות האינפלציה שלנו (כ-1% בשנה הקרובה)", מציינים בכלל פיננסים. בנוסף לכך, ישנה כיום ציפייה אצל חלק מהמשקיעים להתעוררות אינפלציונית חזקה בשנים הקרובות. האנליסטים מאמינים כי הסיכוי להתפרצות כזו נמוכה יחסית, למרות הגידול בכמות הכסף שבידי הציבור.



"הכוחות הפועלים על חלקו הארוך של האפיק השקלי פועלים גם באפיק הצמוד, כך שהסיכונים לטווח הארוך גדלו בשבועות האחרונים ולכן אנו ממליצים לקצר מעט את המח"מ באפיק", אומרים בכלל פיננסים.



מצד שני, האנליסטים מציינים שמכיוון שבנק ישראל פועל ביתר שאת להורדת התשואות באפיק הצמוד, הם מעריכים שייתכן והתשואות אכן ימשיכו לרדת, למרות הסיכונים שהוצגו לעיל. האנליסטים בכלל פיננסים ממליצים על אחזקה של 52% מהתיק באפיק במח"מ של 2-4 שנים, תוך כדי מעבר לאג"ח קונצרניות של חברות בעלות כושר החזר חוב גבוה במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully