וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: עסקת חבילה עם ההסתדרות תוביל לביטול הגזירות הכלכליות

הארץ

10.5.2009 / 12:19

נתניהו: "נעשה הכל כדי למנוע פגיעה בחלשים; נבטל הפגיעה בנכים, קשישים וניצולי השואה, וכן את מס האשפוז"



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לדיוני התקציב ולביקורת שעוררה הצעת האוצר בשבוע שעבר. "נעשה הכל כדי למנוע פגיעה בחלשים. אמרתי כבר שנבטל את הפגיעה בנכים, בקשישים ובניצולי השואה. אני מוסיף לכך שנבטל את המס ליום אשפוז".



ראש הממשלה הבהיר כי "אם נגיע לעסקת חבילה עם ההסתדרות והמעסיקים, רבים מהנושאים הבעיתיים בתקציב יירדו", והוסיף כי "בשעה שאנו מתמודדים עם המשבר הכלכלי העולמי ועם האתגרים שעומדים בפני ישראל, עלינו לאזן בין צרכי הכלכלה והביטחון".



דברים אלו של נתניהו הגיעו בתגובה לאזהרותיו של שר הביטחון אהוד ברק, שאמר בימים האחרונים כי קיצוץ בתקציב משרדו יוביל למשבר פוליטי עמוק. "הצעת התקציב כפי שהוגשה על ידי האוצר היא לא מעשית ולא אחראית. מה שדרוש היום זו הרחבה תקציבית משמעותית, שתאפשר גם עסקת חבילה רחבה במשק, שתיתן גם תשובה לבעיות של חברה ושל תעסוקה, וגם תיאום עם ההסתדרות מצד אחד והמעסיקים מהצד השני", אמר ברק אמש, לפני כניסתו לפגישה עם נתניהו ועם שר האוצר יובל שטייניץ.



מו"מ מרתוני בין האוצר להסתדרות בסוף השבוע



בתום משא ומתן מרתוני שהתנהל ביום שישי עד כניסת השבת, הגיעו אנשי ההסתדרות ומשרד האוצר להסכמה עקרונית על הקפאת שכרם של עובדי המגזר הציבורי בתמורה לביטול חלק מהקיצוצים בתקציב החדש לשנים 2009-2010. כעת נמשכים הדיונים בנושא היקף ההקפאה צפויה.



יו"ר ההסתדרות עופר עיני הביע עד כה נכונות להקפאת שכר חלקית בלבד, שפירושה חיסכון של 1.7-2.5 מיליארד שקל בשנה לקופת האוצר. בתמורה, דורשים אנשי ההסתדרות מצוות האוצר, בראשות הממונה על השכר באוצר אילן לוין, כי על כל ויתור מצד ההסתדרות יושמטו קיצוצים מספר התקציב ומחוק ההסדרים.



הקפאה מלאה של השכר, משמעותה מבחינת האוצר חיסכון של 3.5 מיליארד שקל בשנה בתקציב המדינה. כלומר 7 מיליארד שקל בשנים 2009 ו-2010. זאת כאשר סך כל הגירעון בתקציב השנה והשנה הבאה הוא 14 מיליארד שקל. כלומר, הסכמה של עיני להקפאת שכר מלאה במגזר הציבורי פירושה 50% מסך כל הכסף החסר לקופת האוצר.



הקפאת שכר מלאה משמעותה גם אי שינוי בשכר גם במגזרים שסיכמו רק לאחרונה, לאחר משא ומתן ארוך שנים, על תוספות שכר נכבדות בהסכמים מעוגנים משפטית. כגון הרופאים בשירות המדינה והמורים. בנוסף, הקפאת שכר מלאה משמעותה הקפאת גימלאות עובדי הסקטור הציבורי וכן הקפאת שכר בדרגות השכר הנמוכות ביותר בשירות הציבורי, כולל אלה של מקבלי הבטחת הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully