וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי דיסקונט בפנייה לשר האוצר: מעוניינים לרכוש את יתרת מניות הבנק המוחזקות ע"י המדינה

חיים ביאור

10.5.2009 / 12:24

ועד העובדים על בקשת הרכישה: "אנו מאמינים ללא סייג בחוסנו של הבנק, ביכולותיו ובעתידו"



ועד עובדי בנק דיסקונט פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יובל שטייניץ בהצעה שעובדי הבנק ירכשו את יתרת מניות הבנק המוחזקות כיום על המדינה.



המדינה מחזיקה כיום ב-25% ממניות הבנק, אחרי שב-2005 נרכשה יתרת הבעלות על ידי משפחת ברונפמן. במכתב שהעביר היועץ המשפטי של ועד העובדים, עו"ד בני כהן, בשמו של יו"ר הוועד ריקי בכר, נאמר כי בעלי השליטה בדיסקונט לא מימשו בסוף 2008 את האופציה שניתה להם במועד ההפרטה, לרכישת 25% ממניות הבנק המוחזקות בידי המדינה. "לפיכך, מכיוון שאנו מאמינים ללא סייג בחוסנו של הבנק, ביכולותיו ובעתידו, הגענו לכדי החלטה לפעול במטרה לרכוש את המניות המוחזקות בידי המדינה", נאמר בפנייה.



עו"ד כהן אומר במכתב, שהעתקו נשלח ליו"ר הדירקטוריון של דיסקונט שלמה זוהר והמנכ"ל גיורא עופר, כי במסמך שנכתב על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת ב-2006 בנושא "בעלות עובדים על חברות", הדגישו עורכיו את היתרונות שבקידום תוכניות השתתפות עובדים בבעלות על מניות החברה בה הם מועסקים. ”ללא ספק, שיתוף העובדים בבעלות על מניות הבנק יגביר את הפיריון והזיקה שבין הבנק לבין עובדו, יצור תמריץ לעובדים לחזק את שיתוף הפעולה שיוביל לחיזוקו של הבנק ולפיזור ההון". ועד עובדי דיסקונט מייצג כ-5,000 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully