וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהראל מפחיתים את ההמלצה למכתשים אגן ל"משקל שוק"; האנליסטים מעריכים שהחברה תציג תוצאות סבירות ברבעון הראשון

TheMarker

10.5.2009 / 13:16

האנליסטים טוענים כי ללא התפתחות משמעותית בגזרת המיזוגים והרכישות האפסייד מוגבל יחסית, ולכן לאחר זינוק של כ-83% במניה מתחילת השנה וסגירת הדיסקאונט הם מפחיתים את ההמלצה



לאחר זינוק של כ-83% במניית מכתשים אגן מתחילת שנה, בהראל פיננסים מפחיתים את ההמלצה לחברה מ"קנייה ל"משקל שוק". בבית ההשקעות מציינים כי מאז העלאת ההמלצה למכתשים אגן, בשלהי אוקטובר האחרון, השיגה החברה תשואת יתר של כ-35% על מדד ת"א 100.



האנליסטים בהראל מעריכים כי תמחור החברה הנוכחי מסמן לא רק על התאוששות במחצית השנייה, אלא משקף כבר מרכיב ניכר מהצמיחה בהכנסות ובמרווחים בשנת 2010. מחיר היעד למניה עומד על 24 שקל, ויעודכן לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של החברה. "ללא התפתחות משמעותית בגזרת המיזוגים והרכישות, אנו סבורים כי האפסייד מוגבל יחסית ועל כן לאחר עלייה של כ-83% מתחילת השנה וסגירת הדיסקאונט אנו מפחיתים את המלצתנו ל'משקל שוק'", טוען אמיר אדר, מנהל מחלקת ה-Sell-Side בהראל.



אדר אומר כי רמות התמחור הנוכחיות מעלות שוב לקדמת הבמה את צרכי ההון החוזר, המכבידים על החברה מזה מספר שנים ומצליחים כל פעם מחדש להפתיע לטובה במחצית הראשונה ולרעה במחצית השנייה. "להערכתנו גם השנה תירשם בצרכי ההון החוזר תנועת אקורדיון, כלומר, התכווצות במחצית הראשונה והתרחבות בשנייה. אנו סבורים כי כבר ברבעון הנוכחי נראה ירידה במלאי, אולם להערכתנו במתכונת פעילותה הנוכחית של החברה נחזה שוב בהצטיידויות מראש במלאי, עם בוא הגיאות הבאה", לפי אדר.



מלבד המלאי, בהראל ממליצים לבחון במהלך השנה גם את סעיף הלקוחות. זאת, לאור כוונתה של החברה להגדיל את מסגרת האיגוח, מרמה של 275-250 מיליון דולר לרמה של 400 מיליון דולר. זאת, במקביל למתן ערבויות ללקוחות ופעולות ניכיון, אשר היקפן בסוף שנת 2008 נאמד בכ-78 מיליון דולר. בהראל ממשיכים לסבור כי בכדי לפתור בעיה זו, על החברה להרחיב את יכולות הייצור שלה, להמשיך להעמיק את חדירתה לשוק הצפון אמריקאי ולחזור לתוואי רכישות משמעותיות.



מכתשים אגן צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון לשנת 2009 ביום רביעי הקרוב. בהראל צופים לתוצאות סבירות, תוך פגיעה נמוכה יחסית בהכנסות אשר יסתכמו בכ-692 מיליון דולר. "המלאי שנרכש במהלך 2008 צפוי להשפיע לשלילה על המרווח הגולמי של החברה, ולכן אנו צופים ל-EBITDA של כ-121 מיליון דולר, שיעור של כ-17.6% מההכנסות", טוען אדר. בשורה התחתונה, בהראל מעריכים כי החברה תדווח על רווח נקי של 69 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully