וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: מגמת היחלשותו של הדולר צפויה להימשך; רמת ה-4.10 שקלים לדולר תהיה קשה לפריצה

TheMarker

10.5.2009 / 15:22

האנליסטים גם טוענים כי מחיר הנפט צפוי להגיע בטווח הקצר ל-63 דולר לחבית, ולהמשיך ולזנק למחיר של 78 דולר במהלך ששת החודשים הקרובים



שבוע המסחר הקרוב יהווה מבחן לצמד המטבעות שקל-דולר, כך טוענים היום בבית ההשקעות מיטב. רמת ה-4.10 שקלים לדולר תהיה קשה לפריצה, אולם הנתונים שזורמים מהשוק העולמי מצביעים על המשך מגמת היחלשותו של הדולר, טוענים במיטב.



הכלכלנים מציינים כי שבוע המסחר בשוק המט"ח המקומי התנהל בקורלציה כמעט מושלמת לשוק המט"ח העולמי. היחלשותו העולמית של הדולר נתנה את אותותיה גם במסחר של הדולר כנגד השקל, ותרמה לתיסוף המטבע המקומי לכיוון 4.10 שקלים לדולר.



יום המסחר האחרון בשוק המט"ח התנהל בצל תוצאות מבחני הלחץ לבנקים בארה"ב, שהתפרסמו ביום חמישי בחצות, ולקראת נתוני התעסוקה שהתפרסמו בארה"ב שעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. השקל התחזק כנגד שני מטבעות החוץ העיקריים, הדולר והיורו, התחזקות שהלכה וגברה לקראת שעת קביעת השערים היציגים. בסיכום שבועי, איבד הדולר 1.46% ושערו היציג נקבע על 4.1 שקלים. היורו נחלש ב-0.38% ושערו היציג נקבע ברמה של 5.498 שקלים.



במשך ארבעת ימי המסחר הראשונים של השבוע נסחר הדולר ביציבות מול סל המטבעות המובילים בעולם. בבריטניה ובגוש האירו פורסמו החלטות הריבית לתקופה הקרובה. בבריטניה החליט הנגיד להשאיר את הריבית ברמה של 0.5%, מה שחיזק את השטרלינג ל-1.52 דולר לפאונד.



בגוש האירו החליטו להמשיך ולהלחם במשבר באמצעות כלי הריבית, וחתכו אותה ב-0.25% נוספים לרמה של 1.0%. הורדת הריבית תאמה את ציפיות השוק, והיא זאת שהחלה בהתחזקותו של היורו כנגד הדולר, עד לסגירת שבוע המסחר בשער 1.36 דולר ליורו.



עוד מציינים במיטב כי על פי הערכות אנליסטים שמפורסמות בסוכנות הידיעות בלומברג, צפוי מחירו של הנפט להגיע בטווח הקצר ל-63 דולר לחבית, ולהמשיך להאמיר למחיר של 78 דולר לחבית במהלך ששת החודשים הקרובים.



הסיבות הבולטות לעלייה במחיר הנפט בשבוע האחרון הן בעיקר הדו"חות שפורסמו בארה"ב, מהם עולה כי חלה ירידה בתביעת אמריקאים לדמי אבטלה, התרחבות הייצור התעשייתי בסין, וכן ירידה באחוז האבטלה באוסטרליה. סימנים אלו מאותתים כי הביקוש הגלובלי צפוי לעלות, ולפיכך להגדיל את הביקוש המצרפי לזהב השחור.



על רקע ההתאוששות שנרשמה בימים האחרונים במחירי הסחורות, זינק הנפט במחירו שלושה ימים ברציפות. במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק נסחר הזהב השחור ברמה של 58.63 דולר לחבית, עלייה של 3.4% לעומת יום חמישי. בסיכום שבועי זינק מחיר הנפט בכ-8% ומאז תחילת השנה קפץ מחירו ב-28%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully