וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות התחבורה הציבורית של ניו יורק במשבר – הגיעה לגירעון של 2 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

10.5.2009 / 15:30

תוכנית סיוע חדשה של מדינת ניו יורק צפויה להזרים 2.26 מיליארד דולר לרשות



רשות התחבורה הציבורית של מדינת ניו יורק (MTA), האחראית על הרכבת התחתית של העיר ניו יורק, רכבת הפרברים והאוטובוסים במדינה, מתמודדת בימים אלה עם גירעון של 2 מיליארד דולר, כך דיווח השבוע המגזין "אקונומיסט".



מספר הנוסעים באמצעי התחבורה של ה-MTA ירד בפברואר ב-3.3% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, והרשות נאלצה להקדיש 20% מהתקציב התפעולי שלה לכיסוי הגירעון. צעדים נוספים שנעשו למען הפחתת הגירעון, כללו קיצוצים של חלק מהשירותים ופיטורי עובדים. כמו כן הוחלט כי ביוני 2009 יועלו תעריפי הנסיעות ב-30%. עוד קבעה הרשות כי שני קווים של הרכבת התחתית ו-12 קווי אוטובוסים יבוטלו.



התוצאה היתה תסכול מצד הנוסעים הקבועים, אשר הביעו את זעמם על העלאת התעריפים באמצעות עלונים שחולקו בקרונות הרכבת התחתית בשעות העומס, וקראו לתושבים להחרים את הרשות. קבוצה שהתארגנה בסוף אפריל באתר פייסבוק על מנת למחות על המחירים, ערכה הפגנה ביוניון סקוור שבמנהטן.



בעקבות המשבר יזמה מדינת ניו יורק תוכנית חילוץ ל-MTA בשווי של 2.26 מיליארד דולר. במסגרת התוכנית תהיה עלייה רק של 25 סנט במחירו של כרטיס בודד לנסיעה ברכבת התחתית, ועלייה של 8 דולר במחיר הכרטיס החודשי. תעריפי הנסיעות ברכבת הפרברית ואגרת המעבר בגשרים ובמנהרות יועלו ב-10%. מחיר הנפקת רשיון נהיגה יועלה ב-30%, ותעריפי הנסיעה במוניות יועלו ב-50 סנט. החלק השנוי במחלוקת בתוכנית, הוא סעיף הנוגע למס שכר, אשר צפוי להכניס 1.5 מיליארד דולר בשנה ל-MTA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully