וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעלי ים המלח: חיפה כימיקלים הרוויחה חצי מיליארד שקל ב-2008

אורה קורן

10.5.2009 / 17:35

מפעלי ים המלח: "חיפה כימיקלים מעוניינת שחברי הכנסת יאמינו שמצבה גרוע ושאין לה מלאי למכירה"



"רווחי חיפה כימיקלים נאמדים בלמעלה מחצי מיליארד שקל בשנת 2008". כך נמסר היום מחברת מפעלי ים המלח, ספקית האשלג של חיפה כימיקלים. במפעלי ים המלח תהו, מדוע חיפה כימיקלים בחרה להשבית את פעילות הייצור במקום להשתמש ברווחים למימון המשך פעילותה.



"חיפה כימיקלים מעוניינת שחברי הכנסת יאמינו שמצבה גרוע ושאין לה מלאי למכירה ועוד טענות שבשום אופן אינן ניתנות לבדיקה או להפרכה בשל מעטה הסודיות על הדו"חות הכספיים. הסודיות הינה מתוקף היות החברה מונופול פרטי ללא פיקוח ציבורי", נטען במפעלי ים המלח. "רווחי חיפה כימיקלים מעלים תהייה קשה לגבי דרישתם להורדת המחירים של האשלג. בכך הנהלת החברה מטעה את כל הגורמים הרלוונטיים שנפגעים מפעולותיה, כולל עובדיה שאינם מודעים כלל לרווח האדיר של החברה".



"נוצר מצב אבסורדי בו חיפה כימיקלים, הנשלטת בידי גורם פרטי בארה"ב, לוחצת להוריד את מחירי האשלג כשהיא מצפה מחברי הכנסת והרגולטור לסמוך רק על מילתה בעניין. חשיפת נתוניה הכספיים של חיפה כימיקלים הינה קריטית לפני כל דיון בדרישותיה", הוסיפו בחברה.



מחברת מפעלי ים המלח, מקבוצת החברה לישראל בשליטת עידן עופר, נמסר כי מחיר האשלג של חיפה כימיקלים נקבע בפיגור ביחס למחיר העולמי. דבר שעבד לרוב לטובתה של חיפה כימיקלים. שנת 2008 הייתה שנה שבה חיפה כימיקלים עשתה רווח אדיר בדיוק בגלל אותה נוסחה. החברה בחיפה הצליחה לרשום רווחי שיא לאור נסיקת מחירי האשלג בשנה זו בעוד שהם קיבלו את מחיר חומר הגלם במחיר הנמוך יותר של שנת 2007.



מחיפה כימיקלים נמסר, כי תגיב לטענות בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully