וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' מוכרת את עיקר החזקותיה בקריאוס קפיטל תמורת 150 מיליון יורו

גיא גרימלנד

10.5.2009 / 17:12

קריאוס קפיטל תשתף פעולה עם סיליקון ואלי בנק



קריאוס קפיטל, אחת מחברות הלוואות הון סיכון הגדולות באירופה ואחת מהחברות הפעילות בישראל, חתמה בסוף השבוע על עסקת ענק בהיקף של 150 מיליון יורו.



העסקה התבצעה בין ענקית ההשקעות מריל לינץ', שביקשה למכור את התחייבות שלה, לקרן קריאוס קפיטל. מדובר בהתחייבות להשקעה של 150 מיליון יורו. העסקה בוצעה באמצעות חברת אזלה יועצים (Azla Advisors), שמתמחה בייעוץ להשקעות שניוניות.



ההתחייבות להשקעה בקריאוס קפיטל נמכרה ל-5 גופים: פול קפיטל (Paul Capital), AIG פיין סטאר קפיטל, הארבור וסט פרטנרס, אקסס קפיטל וקבוצת SVB (חברה בת של סיליקון ואלי בנק).



אזלה יועצים ביצעה דיו-דיליג'נס ב-75 חברות סטארט אפ שנמצאות בפורטפוליו של קריאוס קפיטל III, ורקמה את העסקה - אחת מעסקות השניוניות הגדולות של השנה האחרונה, אם לא הגדולה שבהן.



ההחלטה של מריל לינץ' לרדת ברמת ההחזקות שלה בקריאוס קפיטל נובעת בעקבות המחיקות הגדולות שביצעה בתקופה האחרונה בשל המשבר הכלכלי, מחיקות של כ-16 מיליארד דולר, שהובילו בסופו של דבר לרכישתה על ידי בנק אוף אמריקה.



מלבד החזקתה של מריל לינץ' בהיקף של 150 מיליון יורו שמכרה ל-5 גופים, ברשותה החזקה נוספת של 50 מיליון יורו נוספים בקרן קריאוס קפיטל, והיא המשקיעה השנייה בגודלה בקריאוס קפיטל, לאחר פול קפיטל.



ראול שטיין, שותף בקריאוס קפיטל, אמר ל-TheMarker כי בנוסף הקרן חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם סיליקון ואלי בנק, לפיו קריאוס קפיטל תהיה מעתה שותפה עם הבנק למתן הלוואות הון סיכון באירופה ובישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully