וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל בחדר עסקות: המוסדיים חזרו לקנות מניות בנקים, נדל"ן ויתר; כלל פיננסים: זה הזמן לקנות מניות

טל לוי ויעל פולק

10.5.2009 / 18:05

מנהל באחת מחברות תעודות הסל: הרבה כסף מחכה להיכנס; יש עוד מקום לעליות בשוק המניות



"המשקיעים המוסדיים חזרו לעשות קניות. בזמן האחרון מחזורי המסחר עלו ורואים שמגיע הרבה מאד כסף דרך קרנות הנאמנות ותעודות הסל", כך אומר פעיל באחד מחדרי העסקות. "המוסדיים מתחילים להגדיל סיכונים ולקנות מניות בנקים, נדל"ן ומניות יתר שנחשבים להשקעות יותר מסוכנות. זה שוק שאין בו מוכרים כי המוסדיים ישבו בחודשים האחרונים על ניירות במחירים מאד נמוכים וכשהשוק עולה הם לא מוכרים אלא רוצים להרוויח מהעליות".



"יש הרבה כסף בחוץ. התחושה היא שיש עוד הרבה כסף שמחכה להיכנס ושיש הרבה גופים שיושבים ומחכים לאחר שצברו מזומן בעקבות סבב מימושים", אומר אחד ממנהלי חברות תעודות הסל, "אם הריבית הסולידית היתה הגיונית, אז מילא, אבל כרגע משקיעים שכאלה מפסידים פעמיים: פעם אחת הם מפספסים את העלייה בשוק המניות ובפעם השנייה הם כמעט לא מקבלים ריבית על יתרות המזומן. שוק המניות עדיין נראה אטרקטיווי, רואים את זה במיוחד במניות היתר שפשוט חוגגות. יהיה עוד שוק טוב למניות ושוק פחות טוב לאג"ח".



"מאמצע מארס ועד אתמול ראינו תיקון משמעותי מאוד במגזר הפיננסי בארה"ב כאשר שאלת השאלות הייתה מה לגבי המצב הריאלי. ככל שהתקרב מועד תוצאות מבחני הלחץ, סימן השאלה הלך ותפס משנה חשיבות כאינדיקטור משמעותי למצב הריאלי. הבנקים אמנם נדרשים לגייס עשרות מיליארדים, אבל הסכומים נמוכים מרמת הציפיות וזהו סימן אופטימי", אמר היום תמיר פורת, מנכ"ל כלל פיננסים ניהול תיקי השקעות.



"בישראל, על אף עליות של 35% מתחילת השנה במדד ת"א 100, בסקטור הפיננסים, ובפרט בבנקים, המכפילים היו ונותרו נמוכים. אין ספק שמערכת הבנקאות הישראלית הושפעה מהקטסטרופה של מערכת הבנקאות בארה"ב והדבר הקרין לשלילה על מחירי הבנקים בישראל. כתוצאה משחרור לחץ המשקיעים מגיבים כעת בהתאם. פורקו חלק מהחששות מפני המשך מחנק האשראי, ואפקט הדומינו משפיע על הכלכלה הריאלית בארה"ב ויוביל להתאוששות הסקטור העסקי והצרכני. זהו איתות חיובי מאוד והתחושה היום היא תחושה טובה והזמן הנוכחי מתאים לכניסה להשקעה במניות סקטור הפיננסים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully