וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן הראשי של בנק הפועלים: טוב יעשה בנק ישראל אם יפסיק ההתערבות בשוקי המט"ח והאג"ח

יובל מעוז

10.5.2009 / 18:45

ליאו ליידרמן: ההתערבות השיטתית של בנק ישראל בקניית מט"ח ואג"ח כל יום לא נראית לנו מתאימה



"הביקורת שלנו לגבי בנק ישראל היא לגבי התערבות במט"ח ובשוק האג"ח. שתי ההתערבויות האלה, במיוחד בתחום האג"ח - די מיצו את עצמה", כך אמר היום פרופ' ליאו ליידרמן, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, בהרצאה בנושא תרחישי קיצון אפשריים לתקופה שאחרי המשבר הנוכחי בוועידת תל אביב להשקעה מוסדית של די.סי.פייננס.



"ההתערבות באג"ח לא הזיזה את התשואה. טוב יעשה בנק ישראל אם ייצא מההתערבות בשוק המט"ח ובשוק האג"ח. הוא יכול לשמור לעצמו את האפשרות להיכנס לשוק אבל דווקא כיום, ההתערבות השיטתית שלו בקניית מט"ח ואג"ח כל יום - לא נראית לנו מתאימה".



למרות הביקורת החמיא הכלכלן הראשי של בנק הפועלים לבנק ישראל על תהליך הורדת הריבית המואץ של הנגיד: "התרומה הגדולה ביותר של בנק ישראל היא בתחום הריבית. הפחתת הריבית מספטמבר בשנה שעברה מ-4% ל-0.5% היא מהמהירות שהיו בעולם. הנגיד ובנק ישראל לקחו סיכונים שהוכיחו את עצמן".



החברות הציבוריות צפויות לפרסם בקרוב את דו"חותיהן לרבעון הראשון של 2009 וליידרמן מעיד כי התחושות והציפיות של הכלכלנים הן לכך שהרבעון הראשון לא יהיה כל כך חיובי, אך הוא יהיה פחות גרוע מהרבעון האחרון של 2008.



"המשימה הראשונה לביצוע מדיניות הכלכלית בישראל היא לא לקלקל: המשבר תפס את המשק הישראלי בנקודה של עוצמה מקרו-כלכלית. שוק ההון בעולם יבין ומבין שמותר להגדיל את הגירעון באופן זמני במיוחד בתקופה שההכנסות ממסים יורדות. אם תהיה תפישה שעיקר הגירעון הוא מחזורי, שוק ההון יכול לעכל את זה", אמר ליידרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully