וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים למשפטים פתחו במאבק נגד העלאת שכר הלימוד - השביתו את הלימודים לשעה באונ' ת"א

חיים ביאור

10.5.2009 / 20:25

לפי הצעת האוצר יקטן הסבסוד שמעניקה המדינה לשכר הלימוד של הסטודנטים למשפטים, מינהל עסקים וחשבונאות



הסטודנטים למשפטים פתחו היום במאבק נגד העלאת שכר הלימוד הכלולה בחוק ההסדרים במשק. הסטודנטים השביתו היום באוניברסיטת תל אביב את לימודי המשפטים לשעה ובכוונתם לקיים השבתות בימים הקרובים גם ביתר האוניברסיטאות בהם קיימים לימודי משפטים: העברית, בר אילן וחיפה.



הסבסוד שמעניקה המדינה לשכר הלימוד של הסטודנטים למשפטים, מינהל עסקים וחשבונאות ב-50%, מ-20 אלף שקל, ל-10,000 שקל בלבד. כתוצאה מכך, כל סטודנט ישלם שכר לימוד של 19,500 שקל לשנה, במקום 9,500 שקל. יישום ההצעה אמור לחסוך לקופת המדינה 100-80 מיליון שקל בשנה.



לדברי אמיר לוזון, ממלא מקום יו"ר אגודת הסטודנטים למשפטים באוניברסיטה העברית, "האוצר מבקש בכך להחזיר את ישראל לזמנים בהם המשפט היה נחלתו של האלפיון העליון. צעד זה יחזק את כוחם של בעלי ההון, יגדיל את הפערים שגם כך מתרחבים והולכים בחברה הישראלית ויפגע ביסודות הדמוקרטיה, ובהם שוויון ההזדמנויות".



במכתב ששיגרו היום ראשי אגודות הסטודנטים למשפטים בארבע האוניברסיטאות לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ולשרי המשפטים והחינוך, הם טוענים כי "ההנחה של האוצר שסטודנטים למשפטים צריכים לשאת בעול הכלכלי של תקציב המדינה בגלל שהם צפויים לקבל שכר גבוה במהלך עבודתם במשרדי עורכי הדין, היא פיקציה שלא מוכחת בשום צורה. ישנם מאות עו"ד צעירים בשירות המדינה ובמגזר הפרטי שהכנסתם ברמת שכר המינימום ועתידם הפיננסי אינו מובטח כלל, בדיוק כמו סטודנט שיסיים את לימודיו בכל תחום אחר באוניברסיטה הם כותבים: "אישור ההצעה יניף דגל שחור מעל הממשלה ויעמיד בסימן שאלה גדול באשר לכוונות האמיתיות של התוכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully