וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אור ירוק" בקמפיין אגרסיווי: תקבע יעד הרוגים בתאונות דרכים

אבי בר-אלי

10.5.2009 / 16:35

כותרת הקמפיין: "375 הוא מספר המוות של ישראל"; העמותה תטיל אחריות אישית על שר התחבורה



עמותת "אור ירוק" לבטיחות בדרכים מורידה את הכפפות ויוצאת בקמפיין ציבורי אגרסיווי להעלאת המודעות הציבורית והממלכתית לבעיית תאונות הדרכים. במרכז הקמפיין עומד יעד ועדת שיינין למספר ההרוגים המקסימלי בשנת 2009 - 375 הרוגים - והטלת האחריות הישירה על שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.



"בלי ציון יעד למספר ההרוגים בשנה לא הייתה עד כה יכולת למדוד את הצלחתם או כישלונם של השרים בטיפול בתאונות הדרכים - ולכן לא ראו אלה כל מחויבות לעמוד ביעדי הוועדה", אמר במסיבת עיתונאים יו"ר העמותה, אבי נאור. "לכן, עם כל הכאב הכרוך בכך, אם השנה לא יעמוד חלילה השר ביעד שנקבע להפחתה שנתית של 6% במספר ההרוגים בשנים 2006-2010 - נאמר לו: 'נכשלת!'. חד וחלק".







נאור תקף בחריפות את כוונת משרד האוצר לקצץ 200 מיליון שקל מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. זאת, בנוסף על 200 מיליון שקל אשר הופקעו מסמכותה. זאת, בניגוד להמלצות ועדת שיינין אשר קבעו תקצוב שנתי קבוע של 550 מיליון שקל לרשות העצמאית.



"12 שנה אנחנו פועלים ולצערי הרב , האוזניים מתרגלות, אנשים ממשיכים להיהרג אבל הקיצוצים נמשכים", אמר נאור. "אם באוצר רוצים לפקח יותר על הרשות - שיפקחו, שידרשו שקיפות. אבל הפתרון של קיצוץ תקציבי מעניש את כולנו. אני פונה אל שר התחבורה: 'תממש את מחויבותך לטיפול בתאונות הדרכים. אתה לא אשם - אלא אחראי. והאחריות שלך נמדדת במספר המוות של ישראל'".



מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב, אמר כי מבחנו הראשון של כץ יהיה בביטול הקיצוץ בתקציב הרשות שמשמעותו לדבריו "הרס מוחלט של כל התוכנית הלאומית לטיפול בתאונות הדרכים, אשר ימנע את הסיכוי להורדת מספר ההרוגים ותאונות הדרכים".



אבואב הציג דו"ח כלכלי שהזמינה העמותה ובו עלה כי עלות תאונות הדרכים למשק הישראלי הגיעה בשנת 2007 לכ-16 מיליארד שקל בשנה. עוד עולה כי מן הדו"ח עולה כי הירידה המצטברת בשיעור של 17% במספר ההרוגים בתאונות דרכים בין השנים 2005-7, חסכה למשק הישראלי 900 מיליון שקל. "אין דבר אווילי וחסר אחריות יותר מאשר הקיצוץ בתקציב הרשות - גם בהיבט הכלכלי", תקף אבואב.



ב"אור ירוק" נימקו את הכנת הדו"ח בכך שלשיקולי העלות הכלכלית מקום חשוב במאבק בתאונות הדרכים: "העלאת מודעות הציבור בכלל ומקבלי ההחלטות בפרט לנזק הכלכלי העצום שגורמות תאונות הדרכים למשק הישראלי מדי שנה, יכולה לסייע בהגדלת התקציבים שיופנו לתחום זה, מתוך הבנה שמדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה עשרות מונים", נכתב בדו"ח.



יועץ התקשורת בני כהן, מבעלי משרד כהן, רימון, שינקמן, שמנהל את קמפיין "אור ירוק", אמר כי ישקלו להוציא תחזית חודשים של מספר הרוגים בהתאם לסטטיסטיקה השנתית: "השבוע יהרגו 7 אנשים אשר מסובבים כאן איתנו עכשיו", אמר כהן. "לא נדבר על העבר - אלא על העתיד. 375 הוא מספר המוות של ישראל. והמטרה היא לחבר את המספר עם השר", הוסיף.



מלשכת השר כץ נמסר בתגובה: "שר התחבורה והבטיחות בדרכים נכנס לתפקידו ביום ה-31 במרץ 2009, ומאז הוא עסוק בלימוד לעומק של כל הנושאים הקשורים במשרד. נושא המאבק בתאונות הדרכים, כפי שהגדיר אותו השר, הוא הנושא החשוב שבהם 'מהיותו עוסק בחיים עצמם – ולא באיכות החיים'.



"הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים היא הגוף העוסק באופן ישיר באופן הבטיחות בדרכים על כל היבטיו. מייד עם כניסת השר לתפקידו הובהר לו כי הממשלה היוצאת קיצצה 200 מיליון שקל בתקציב הרשות, ומאז נאבק השר נגד הקיצוץ בכל האמצעים העומדים לרשותו.



"בכוונת השר להקדיש את מלוא תשומת ליבו למאבק בתאונות הדרכים, תוך היוועצות במומחים שונים ובגופים וולונטריים דוגמת עמותת 'אור ירוק' ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully