וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריפות הירידות בבורסת ת"א

יעל פולק

11.5.2009 / 12:30

לאחר 7 ימים רצופים של עליות, הצבע האדום חזר לאחד העם. ת"א 25 נחלש ב-1.2%, אפריקה, כוכבת הימים האחרונים, מאבדת 2.1%

המסחר בבורסה של תל אביב מתנהל בשעה זו במגמה שלילית שהולכת ומתגברת, בציפייה לפתיחת שבוע המסחר בארה"ב היום אחר הצהריים ובהשפעת תחילת פרסום הדו"חות הכספיים של החברות לרבעון הראשון של 2009. גם באירופה מתנהל בשעה זו המסחר בירידות שערים. מדד ת"א 25 נחלש ב-1.2% ומדד ת"א 100 מאבד 1.3%. מדד מניות הבנקים נחלש ב-0.9% ומדד מניות הנדל"ן משיל 1.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-800 מיליון שקל.

בכלל פיננסים העריכו אתמול, כי "המשקיעים יוצאים מהבונקר והתוצאה של הגידול בתיאבון לסיכון היא תחילת זרימת כסף בחזרה לשוק". בכלל ממליצים על מניות הבנקים - בעיקר דיסקונט, ומניות דלק רכב, גזית גלוב, אלוני חץ, אלביט הדמיה וחברות ההחזקה הגדולות.

אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת, שבשליטת דיתה ויהודה ברוניצקי, סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם זינוק של 44% בהכנסות ל-99.9 מיליון דולר בזכות זינוק במכירות מוצרים. בשורה התחתונה, צמח הרווח הנקי של אורמת טכנולוגיות ברבעון הראשון ב-45% ל-14.5 מיליון דולר.

בנק הפועלים דיווח אתמול כי המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, הודיע לו בסוף השבוע האחרון כי לא ייפגש עם הדירקטוריון. חברי הדירקטוריון שקיבלו את תשובת המפקח מצרים על עמדתו והם חוזרים ומבקשים מהמפקח לתאם איתם פגישה דחופה. הבנק פירסם את הדיווח לאחר ישיבת הדירקטוריון, שתימשך גם היום - המועד האחרון להגשת תשובות הדירקטוריון לדו"ח של חזקיהו.

על אף תשומת הלב שמושך בנק הפועלים, התחזקה אתמול מניית הבנק ב-6.3% כאשר מדד מניות הבנקים עלה ב-4.2% אתמול. מניית לאומי התחזקה ב-2.7%, דיסקונט הוסיפה 7.8% ומזרחי עלתה ב-2%.

"נאמנים לתפיסה הכרזנו בתחילת השנה שלא נפטר עובדים ואני חוזר על כך גם כאן. לא נשחרר אנשים טובים לשוק הקשה של אבטלה גואה אלא נשמור עליהם גם אם זה דורש הקרבה" - אמר אתמול דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר, בפאנל המנכ"לים בכנס TheMarker ל-50 החברות שהכי טוב לעבוד בהן.

גדי לסין, המנכ"ל הנכנס של שטראוס אמר כי "אנחנו שומרים על האנשים שלנו, התחייבנו לעשות הכל כדי לשמור עליהם וכך נעשה. עד עכשיו לא שיחררנו עובדים הביתה למעט תחלופה שוטפת. לא היו פיטורים ואני מעריך שלא יהיו".

מניית אפריקה ישראל מוסיפה למשוך את תשומת הלב של המשקיעים. אתמול התחזקה מניית החברה ב-7.5% - זינוק של 187% מתחילת 2009. גם אחרי הזינוק רחוקה מניית אפריקה ב-85% מהשיא שבו הייתה בדיוק לפני שנתיים במאי 2007, ערב הנפקת החברה הבת אפי פיתוח בבורסה בלונדון.

במהלך המסחר בוול סטריט יפרסמו היום חברות ישראליות שונות את דו"חותיהן - גילת לווינים, ווקלטק ובלופניקס ידווחו על תוצאות הרבעון, כאשר האנליסטים מעריכים כי בלופניקס, המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשב מיושנות, תרשום הכנסות של 21.4 מיליון דולר ורווח נקי בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות של 7 סנטים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully