וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה ראשונה: כך נראית תחנת החלפת המצברים של בטר פלייס

דניאל שמיל

11.5.2009 / 10:34

מיזם תשתיות הטעינה של שי אגסי יציג באמצע מאי תחנות להחלפת מצברים



בטר פלייס, מיזם תשתיות הטעינה של שי אגסי, יציג באמצע מאי תחנות להחלפת מצברים. שמהוות חלק חשוב מהתוכנית שלהם להציע מכונית חשמלית שתוכל לשמש גם לנסיעה בין עירונית. לידי TheMarker הגיעה תמונה ראשונה של התחנה, שצולמה על ידי מבקרים ישראלים ביוקוהמה שביפן, ועדויות על אופי פעולתה.



מדובר במעין "רמפה" עליה ניצבת המכונית החשמלית. המצבר המתרוקן מוסר מתחתית הרכב ומוכנס לתוך המתקן, בעוד מצבר אחר, טעון בחשמל, נשלף משם ומותקן מתחת לרכב. המדף עליו מונחים המצברים נע על מסילות, מתחת למכונית. עדי ראייה במקום טוענים כי זמן ההחלפה לא עלה על שתי דקות.







אגסי אמר בעבר לכתב ה"ניו-יורק טיימס" כי מקורה של הטכנולוגיה להחלפת מצברים היא במתקנים לחימוש מטוסי קרב בפצצות וטילים.



בניגוד להערכות קודמות, שדיברו על מצברים גדולים ומסורבלים, בטר פלייס מציגה מצבר קטן ושטוח, הדומה בצורתו לסוללה של טלפון סלולרי. גודלו וצורתו של המצבר מאפשרים לו להיות ממוקם מתחת למרכב המכונית, והדבר מאפשר הסבה של מכוניות בנזין למכוניות חשמליות עם מצבר מוחלף, ולא מצריך תכנון של מכוניות חדשות לגמרי. כך גדל מגוון המכוניות שיכולות להשתמש (ולשלם דמי מנוי) ברשת הטעינה של אגסי.



עם זאת, למיקום המצבר יש גם חיסרון - הוא מצמצם את מרווח הגחון של המכונית (רצפת תא הנוסעים לכביש). זו כנראה הסיבה שמכוניות ההדגמה של "בטר פלייס" הן רכבי שטח (קרוס-אובר), שמרווח הגחון שלהם גדול יותר. להדגמה בארה"ב משמש ניסאן רוג, וביפאן החברה תשתמש בניסאן קשקאי, המשווק גם בישראל.



טווח נסיעה הקצר של המכוניות החשמלית היה המכשול העיקרי בפני הכנסתן לשימוש נרחב. כיום, גם המצברים המתקדמים ביותר לא מאפשרים נסיעה של יותר מ-200 ק"מ לפני שנדרשת הטענה ממושכת. הפתרון של אגסי הוא תחנות החלפת המצברים, בהן המצבר המתרוקן מוחלף במצבר טעון בחשמל. ג'נרל מוטורס מציעה פתרון אחר, של מנוע בנזין קטן המשמש כגנרטור ומתחיל בפעולתו כאשר המצברים מתרוקנים, בנסיעה של מעל ל-100 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully