וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גב ים: הוצאות מימון נמוכות הובילו לעלייה של 11% ל-46 מ' ש'; המשבר החל להשפיע ברבעון השני

נתן שבע

11.5.2009 / 10:37

תוצאות המשבר עוד לא השפיעו ברבעון הראשון - ההכנסות מתחום השכרות מבנים עלו ב-15%



ירידה בהוצאות המימון עזרה ל גב ים שבשליטת קבוצת אי.די.בי. לסיים את הרבעון הראשון של השנה ברווח של 46 מיליון שקל - עלייה של 11% לעומת הרבעון המקביל. הסיבה המרכזית לירידה בהוצאות המימון הוא המדד הנמוך שיעשה טוב בעיקר לחברות הנדל"ן הממונפות בתקופה הקרובה. המדד ירד ב-0.7% ברבעון הראשון לעומת עלייה של 0.4% ברבעון המקביל כך שההלוואות המשוערכות למדד והוצאות המימון קטנות.







גב ים מציינת כי ברבעון הראשון של שנת 2009 טרם ניכרה השפעתו של המשבר הכלכלי על תוצאותיה של החברה. ברבעון זה חל גידול בהכנסות החברה מנכסיה המניבים. הכנסותיה הכוללות של החברה פחתו ב-7% והסתכמו ב-119 מיליון שקל כאשר הכנסותיה מתחום השכרת המבנים עלו ב-15% ל-74.8 מיליון שקל - צמיחה שנובעת מתוספת שטחים מניבים חדשים ועלייה שחלה במהלך שנת 2008 בדמי השכירות הנגבים באתריה השונים של החברה. שווי הנדל"ן עלה ב-15.2 מיליון שקל לעומת עלייה של 23.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.



עם זאת, גב ים מציינת כי ברבעון זה (השני) החלו תוצאותיו של המשבר לתת אותותיהם בשוק הנדל"ן בישראל בכלל ועל פעילותה של החברה בפרט - רמת הביקושים קטנה; משאים ומתנים קיימים מתארכים ומשתהים; קיים לחץ להפחתת דמי השכירות ועוד. בתחום המגורים קיימת האטה בקצב מכירת הדירות בארץ החל מחודש ספטמבר 2008, אם כי האטה זו לא ניכרה עדיין בפרויקטים של החברה הממוקמים בצפון הארץ, וקצב המכירות נשמר.



הרווח התפעולי של החברה נחלש ב-4.3% ל-82.3 מיליון שקל. הוצאות המימון נטו הסתכמו ב-8.5 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של 20.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully